Och så lite bihålor på det

0kommentarer

Mycket positivt kan man säga om Dalarna men friskare blev jag tyvärr inte. Fast det kanske inte är Dalarnas fel vid närmare eftertanke.
Hur som helst. Förkylningen blev inte bättre. Den bara flyttade runt lite och nu hade huvudet, örat och käken lagt sej i. Skönt var det inte med detta konstanta dunkande, kryddat med feber som gick upp och ner. Det låter oroväckande mycket som en bihåleinflammation.
Efter två veckors skit fick det räcka, mot vårdcentralen. Tänkte jag skulle gå dit och tala om att jag fått just en bihåleinflammation. Det hade jag tydligen inte. Inte enligt testerna iaf, som tack och lov bara skulle utföras som ett stick i fingret. Inte halsfluss heller, där testet tyvärr går ut på att gräva ner i halsen. Jag ber verkligen om ursäkt till sköterskan Annica, det var inte meningen att knuffa bort dej tre gånger.

Testerna sa frisk som en nötkärna. Symptomen och jag själv sa något helt annat och jag fick med mej en 10-dagars antibiotikakur hem. Som lite för säkerhetsskull kändes det som.
Läste igenom bipacksedeln till tabletterna. Dom skulle tydligen ta död på både bihåleinflammation, luftrörskatarr, klamydia och borrelia. Guuud så praktiskt, allt på en gång liksom.
Och ja, nu med 4 dagar kvar av kuren mår jag bättre. Kanske skulle försöka mej på någon form av fysisk aktivitet snart (att gå mellan sängen och soffan räknas inte). Kroppen har glömt bort hur man gör sånt...

Over and out!

Kommentera

Publiceras ej