Agenda

0kommentarer

Det var en väldigt trevlig helg förra helgen. Efter att jag hejat på Ruth ut på den enormt stora och seriösa löpartävligen i Stadsparken gick jag och mötte Fredrik på stationen. Han skulle få den stora äran att umgås med min hosta i några dagar. Det var ganska halvpissigt väder men vad gjorde väl det när vi skulle ha tårtkalas på kvällen. Med alldeles för många kockar i köket blev det två helt fantastiska tårtor som hela lägenhetspacket, Calle och Gunnar kunde avnjuta, efter att vi silat bort allt flåt som guppade omkring uppe på den ena tårtan. Äsch, man kan ju inte lyckas jämt.

    

Helgen fortsatte med mer hosta. Och en sprinttävling i Lund på söndagen. Min kropp kände dock inte riktigt för att springa utan istället intog jag picknikläge tillsammans med Karna och vi mumsade upp det sista av flåttårtan (som dagen efter var sjukt god!). Men det fanns ju vissa andra som sprang. Typ hon med världens fulaste tights som jag absolut inte vill ha i julklapp. Synd att jag inte har nån bild på dom...


Det går bra för picknickgänget.

På måndagen var det seriöst skolarbete i säkert en hel halvtimme. Sen googlade vi bilder på Lars Adaktusson innan vi kom fram till att det var bättre att gå hem. Så blev det tisdag och dags för redovisning. Om någon undrar, Fekalier mosade redovisningen av husprojektet. Eller ja, typ. Det gick bra, vi överlevde. Alla andra överlevde också. Så nu var det "bara" två tentor kvar innan vi kan ta sommarlov. Det tar sej...





Som sagt, en trevlig helg. Förutom den lilla detaljen att jag höll på att hosta sönder både mej själv och halva omgivningen. Det finns ju sega förkylningar och så finns det ännu mer sega förkylningar.

Tisdag kväll och dags att lämna Lund för en liten stund. Jag packade långkalsonger och skolböckerna och satte mej på tåget mot Karlskorna. Hem på en liten snabbvisit innan den låååånga bilresan mot Dalarna och Rättvik började... men det är en helt annan historia.

Over and out!

Kommentera

Publiceras ej