Es ist unser in der luft und bald kommen die löwen und die bären

0kommentarer

Den rubriken har nog använts på denna sida förrut, men den funkar fortfarande så den får hänga med en gång till. Jaha, vad har hänt sen sist...det kan man ju undra.

Det har varit grupparbeten. Galet mycket grupparbeten. Men det är kul och jag trivs i min grupp. Vårt hus, das Haus (vi fortsätter det tyska temat här), kommer bli supersnyggt, när vi väl anlägger den där domkyrkan i trädgården. Och så får vi inte glömma hippiebilen. Men ja, inlämning 3 av 4 är gjort. Nu ska vi bara kötta den sista också, kommer gå galant.

Ska bara passa på att skryta (?) lite om mej själv och berätta att den omtentan kan känna sej överkörd. High five på den och nu tänker jag gömma mina endimsböcker nånstans där jag aldrig hittar dom igen.

Det var helg och Ellen och jag for till Jula och gjorde vårens bästa investering; en grill. Häromdagen var det invigning av denna vackra skapelse och hur det gick tänker jag inte berätta här. Men vi är grymma på att grilla.

 

Har hunnit med en phadderutbildning och en dejt med min phaddergrupp. Det blir nog hur bra som helst till hösten det här. Nästa vecka är det temasläpp inför höstens nollning, spännande...

Så var det det här med boende. Ett tips till allmänheten: Flytta inte till Lund för det finns ingenstans att bo. Den siste juni blir jag och mina sambos Ellen och Ruth utkastade och skulle därför behöva en ny lägenhet. Eller ja, utkastade låter lite väl dramatiskt, men vi skulle behöva en ny lägenhet till sommaren om vi uttrycker det så. Det var ju lättare sagt än gjort... AFB tycker att vi har stått i kö lite för kort tid, LKF tycker nog inte alls och på Blocket kan man hitta diverse skumma saker. Men vi har flängt runt på några visningar iaf och det är väldigt spännande. Antingen ligger lägenheten långt åt tjotahejti eller så är den mögelskadad. Hej vad det går bra. Men vi ger inte upp, just nu hejar vi på Danmark. Eller på dansken iaf, trots att vi inte förstår allt han säger.

För övrigt ser dom kommande helger sjukt trevliga ut och jag tror att sommarlovet kommer dyka upp väldigt fort.
Nu till helgen är det 10-Mila. Nästa helg blir det finbesök från Norge och helgen därefter far jag till Dalarna och leker hejaklack på EM i orientering och förhoppningsvis träffar Lindasp. Vad har vi kvar sen? 2 tentor och sen var det sommarlov. =)

Over and out.

Kommentera

Publiceras ej