Back to work

0kommentarer

Jag trodde det var sjätte sommaren.
Fel.
Det är sjunde sommaren jag förgyller mina dagar med att sommarjobba på Kustbevakningen.
 
"Är du så jäkla gammal?" sa en av mina kära kollegor. Ja, jag är nog det.
Första sommaren, 2005, hos PU och skickade tillbaka aspirant-ansökningar. Snälla, visa aldrig mer Kustbevakarna på TV för då tycker helt plötsligt halva Sverige att dom ska söka till Kustbevakningen. =P
Sommar nummer 2, 3, 4, 5 och 6, 2007-2011, på kära Södra. Hade gärna kommit tillbaka dit om det inte vore så att Södra inte finns längre. Hallå, hur tänkte ni där? Nej, jag tänker inte på mej själv och mitt sommarjobb. Jag tänker på Södra, och jag saknar det.
 
Nu, i måndags började sommar nummer 7. Den här gången ska jag försöka hålla ställningarna i receptionen. Tror nog alla, inklusive jag själv, har överlevt första veckan. Kan vara så att ett eller kanske två (eller kanske 25?) samtal har kopplats ut i cyberspace men jag lovar, jag jobbar på det.
 
För övrigt vill jag bara säga att jag trivs där, väldigt bra och jag känner mej hemma i Tunneboden och gamla Kronobageriet. Många kära återseenden och härliga arbetskamrater.
Det blir nog ett bra sommarjobb det här med.
Förutom kaffeautomaten. Ursäkta mej men äckligt blaskkaffe är vad det är. Får nog smuggla med mej en termos med riktigt kaffe.
 
Imorgon är det dags igen. Ska nog hitta till Stumholmen då också.

Kommentera

Publiceras ej