Hejdå 2011. Hej 2012.

0kommentarer

Vi överlevde julen. Vi överlevde en sväng på mellandagsrean. Mamma hade äntligen tagit sitt förnuft till fånga och skulle köpa en ny dator. Vilket hon gjorde och Kajsa och jag är evigt tacksamma. Jag köpte ett strykjärn. Sen åkte vi hem och åt lutfisk. Det är konstigt med lutfisk. Det är inte jättegott, smakar det ens något? Men att det kan vara så förbaskat gott att äta det en gång om året. Märkligt men gott.

Jullovet fortsatte med ett besök hos Fredrik i dom småländska skogarna. Hade hoppats på att få se lite snö men den hade lämpligtvis töat bort dagen innan. Men det gjorde inte så mycket, för vi gick på fest hos grannen. Grannen råkade vara den andra Fredrik och vi skulle elda. Det blev tyvärr inte så, eller jo, inhomhus eldade vi rätt mycket och uppnådde en svalare bastu innan kvällen var slut. Under kvällen blev det kryptiska spel, god mat, vacker skönsång (?) och fantastiska gitarrsolon. Tack för en trevlig juldagskväll och det är ganska najs att vara på fest hos grannen, det tar 3 sekunder att gå hem... =)
Dagen efter bar vi stolar. Och så skulle vi cacha, himla otur att hunden var bättre än mej.

Väl hemma i staun igen blev det ett besök på Ronneby Brunn. Där kan man somna i en bubbelpool, ha halv klubbträff i poolen, försöka lära sej crawla och typ avlida i en ångbastu. Det var mycket trevligare än vad det låter. 3 russin åkte därifrån för att avverka nästa släktträff. Hur många personer får man egentligen in i Barbros lägenhet? Svaret är så klart hur många som helst. Och när kaoset lagt sej åkte Yatzyt fram och De Bourg-mästerksapen avgjordes. Jag har helt förträngt vem som vann. Så förmodligen var det inte jag.

Så blev det nyår. Karna kom på besök och nyår firades på Jämjö hemma hos Ida och Linn. Det blev precis så underbart som det bara kan bli när 7 tjejer flummar loss. Bad i bubbelkoppen under stjärnhimlen med discobelysning, vad mer kan man begära? Sen blev det högklassig matlagning och tiden bara flög iväg. Att det kan ta så lång tid att äta 3 rätter. Eller var det alla fina, pinsamma, roliga och konstiga historier där emellan? =) 
Vid 12-slaget flög champagnekorkarna åt alla håll och Jämjö bjöd på en alldeles lagom fyrverkerishow. 



Vad som sen hände mellan 12-slaget och halv 5 på morgonen är lite oklart. Men vardagsrummet förvandlades till ett dansgolv och sen var showen igång. Jag har en bild från dessa timmar. Den säger allt. Ida vaknade med två blå knän dagen efter. Det säger också allt.
Gott Nytt År säger vi från Jämjö.  



Nyårsdagen kan ha varit världens längsta dag. Och ändå var den helt plötsligt slut.
Tur jag kunde vara lite mer effektiv dagen efter. Då var det inventering på Blomsterlandet som gällde. Sandra hade lurat med mej och helt plötslit stod jag där och räknade plastblommor, gratulationskort, julstjärnor och orkidepinnar. Det var dagens goda gärning det. Heja mej.
Avslutade dagen med att äta semlor. Det var visst någon som fyllde år, GRATTIS lilla mamma. =)

Jullovet började ta slut. Eller ja det beror ju på hur man ser det. Hade lov till den 16 januari. Fast egentligen bara till den 12 januari för då lyckades jag skaffa mej en liten omtenta. High Five på den!! Suck. Synd bara att jag tänkte befinna mej i Åre den 12 januari. Tur det finns fler omtentaperioder.
Innan året tog slut hann jag även med den första löprundan på knappt 4 månader. Eller nu ska jag inte ta i, vi pratar 10 min gubbjogg i knapp styrfart runt Stumholmen. Men det var dom första springstegen sen olyckan och jag var överlycklig. Helt slut men överlycklig. =)

Jullovet ja. Det började lite ta slut. Kajsa skulle flyga upp till Luleå igen och jag skulle bege mej ner till Skåne för en liten mellanlandning innan Åre. Med andra ord skulle allt packas ihop där hemma. När jag och Kajsa slåss om ett rum hemma i mammas lägenhet krävs det inte så mycket innan fullständigt kaos har brytit ut. Nu skulle vi packa ihop detta kaos. Det slutade så här:




Allt för nu tror jag. Kajsa kom till Luleå. Jag kom till Lund. Där pajade jag avloppet. Sen åkte jag till Åre men det kräver ett helt eget inlägg.

Over and out.


Kommentera

Publiceras ej