STUUUUUURE!!!

0kommentarer

Var är du ditt åttafotade monster??
 
Jag vet inte vad ni gör såhär en torsdagkväll men i Nättraby springer pappa och jag runt med varsin flugsmällare och letar efter en stor spindel. För stor spindel om jag ska vara ärlig. Så jag vill egentligen inte hitta honom. För då kommer jag skrika som en...som en...tjej??
 
Det hela började i förmiddags. Jag skulle koppla in pappas internet och behövde därför hitta husets telefonjack. Finkammade därmed varenda vägg från knähöjd och neråt. Kom till vardagsrummet. Drog undan gardinen bakom soffan i min jakt på telefonjack och där, på baksidan av gardinen, satt han. Monstret med åtta ben. Fick till ett skräckslaget tjut, flög 3 meter baklänges (sääääkert) och halvt dog.
Den var inte stor. Den var MEGASTOR.
Brukar inte vara så rädd för spindlar. Brukar kunna hämta en toffla och banka för glatta livet. Men inte en chans att jag gick nära den här, den skulle kunna äta mej levande.
 
Så jag tänkte: Pappa kommer hem ikväll, han får ta den då. Tror ni fanskapet sitter kvar? Nej såklart inte...
Och om han inte varit kapabel att själv öppna ytterdörren och gå ut så finns han alltså kvar i huset någonstans.
Så ja, här springer vi runt och letar efter Sture (alla spindlar heter Sture).
 
Vi lär ju märka om han springer över golvet, det kommer nämligen dunka av bara tyngden...
 
 
 
UPPDATERING!!!
Pappa ropar från köket:
"-Susanne, det sitter nån här på golvet i köket. Kan du komma och bekräfta att det är han?
- Jag vågar inte...
- Du kan stå bakom mej"
 
Svar ja. Det var han.
SMACK. Nu finns han inte mer.
Nu kan jag nog sova lugnt inatt.
Om inte hans familj ska hämnas.
 
 

Kommentera

Publiceras ej