Back on track. Om det nu hade funnits något track.

0kommentarer

När jag skulle åka mellan Lund och Karlskrona förra helgen gick det inte helt smärtfritt. Hade mycket duktigt kollat hur dags tåget gick på SJ´s hemsida och tog en lämplig buss ner till stationen. Tror ni att det gick nåt tåg? Nej precis. Där stod jag som ett fån och kunde konstatera att tåg mot Karlskrona för tillfället inte existerade.
Lite småsur traskade jag bort till kundservicen och beklagade mej över att det inte gick tåg enligt tiderna på internet. Damen i kassan förklarade snällt att det inte var ett tåg jag skulle åka utan en buss. Konstigt att inte den dök upp på rälsen...
Buss till Kristianstad tydligen, för dom höll på med spårarbeten i Skåne. Jaha tack för den och nästa buss skulle gå om en timme. Det blev en kopp kaffe och lite häng på stationen i en timme. Bussen dök upp som den skulle och det var tyvärr (?) några fler än jag som tänkte åka till Kristianstad. Det kändes som vi satt i knät på varandra när bussen äntligen började rulla mot Kristianstad.
Buss tar en smula längre tid än tåg, och anslutningståget i Kristianstad hade snällt fått vänta på oss en extra halvtimme. Jag lovar att resenärerna som redan var på plats på tåget jublade, eller kanske inte.
Jaha, nu fick vi åka tåg, hela lååååna vägen till Karlshamn. För sen är det spårarbeten igen och man får åka buss mellan Karlshamn och Karlskrona. Skulle bara vänta 45 min på den bussen....
Tack och lov för snälla föräldrar ibland. Pappa hämtade mej i Karlshamn och hem kom jag. Det tog bara tre evigheter.

Har enligt noggranna uträkningar kommit fram till att det hade gått fortare att ta tåget till Köpenhamn, flyga till Stockholm, byta flyg och flyga till Ronneby och sen flygbussen hem därifrån. Bra gjort SJ!

Nu börjar tyvärr det här påsklovet gå mot sitt slut och jag ska snart ta mej tillbaka till Lund. Alltså ska jag göra om samma procedur, fast åt andra hållet. Jag längtar.
Fast nej, det verkar som dom har lagat spåren i Skåne iaf. Och mamma ville köra mej till Karlshamn. Så det här ska nog gå betydligt bättre hoppas jag.

Påsklovet är slut ja. Imorgon blir det skolan igen. Ska faktiskt bli ganska roligt, saknar min lilla klass. Nu kör vi så det ryker så det snart kan bli sommarlov. =)

Avslutar med en fin låt.

Kommentera

Publiceras ej