Blixtar och dunder

2kommentarer

Var helt död igår. Kunde seriöst ha somnat i en hög på golvet klockan 7 på kvällen. Men nej, så blev det inte. Hade lite söndagsmys med papps och Kajsa istället. Mästarnas Mästare är ju en given succe varje söndag. Därefter körde jag hem Kajsa och hej vad mörkt det var på himlen helt plötsligt. Och på väg in mot stan så börjar en och annan blixt lysa upp vår tillvaro. Usch sa jag och tittade skeptiskt ut. Hoppas det börjar åska mer sa Kajsa och jag funderade på att slänga ut henne ur bilen.
Kajsa kom hem och jag körde hemåt igen. Ännu fler blixtar dök upp och jag undrade om pappa skulle bli mycket arg om jag körde bilen rakt in i vardagsrummet istället för att parkera på uppfarten och springa som en tok till ytterdörren. Jag kände nämligen inte alls för att vara utomhus i detta väder...
Jag förstod helt plötsligt varför jag tycker om vinter mer än sommar. Ja det kan åska på vintern också men hur ofta händer det? Nej precis...

Skulle som sagt gå och lägga mej tidigt. Men det började åska och blixtra lite för mycket för min smak. Då kommer gamla traditioner fram igen; dags för Åskläger.
Det innebär att jag ligger i nån slags fosterställning i soffan under en filt och blundar det hårdaste jag kan. Pappa, som ville gå och lägga sej för en bra stund sen, blir tvingad att sympati-sitta med mej i soffan tills åskan dragit förbi. Inte för att jag är så mycket till trevligt sällskap där jag ligger som en blå fleecehög men ändå. Thats how we do it in the De Bourg family.

Hej jag heter Susanne och jag är 8......hrm....23 år gammal.



Det här är superhäftigt. PÅ BILD!!!!

2 kommentarer

Lena

23 May 2011 22:01

Tönt :P

Susanne

23 May 2011 23:10

Aaaaamen durå!!!

Kommentera

Publiceras ej