Bland röda läppar och hårspray

0kommentarer

En gång varje säsong. Jag tycker det borde vara fler. Men det tycker inte Skistar.
Den årliga personalfesten för hela Skistargänget här i Åre. I år var temat raggarträff/rockabilly.
Orkade man inte fixa frisyren själv var ÅreSaxen på plats. Orkade man inte stanna så länge så
kunde man ju däcka klockan 9.  =)
MEN. Vi både fixade frisyren själva och stannade lite längre. En mycket lyckad kväll.

Sprang hem från jobbet och raggarduschen var ett faktum, är det raggartema så är det. Punkt slut. Man spar väldigt mycket tid också. Efter det skulle det plattas, tuperas och sprayas mer hår än vad någon gjort förr. Samtidigt som vi skulle försöka sminka oss, bestämma om vi faktiskt skulle ha dom kläderna på oss, dricka vin och självklart kommentera alla andras fantastiska kreationer till outfit och frisyrer. Allt detta skulle desstuom helst hinnas med innan festen började kl 19 på vårt kära Tott Hotell.

Mina lockar försvann. Men det gör inget för Johan lånade dom. Det röda läppstiftet tog förmodligen slut. Vinet tog slut. Kön till maten tog aplång tid men det gjorde inte heller nåt. Vill bara så här en stund i efterhand tacka alla underbara människor för en kanonkväll. Och tack bandet för musiken. Rockabilly-musik är grymt kul att flumma loss till ibland. Och med tanke på det kanske jag även ska tacka Johannes för väldigt snygga danser. Eller var det nu var. Kul hade jag och mer personalfester år folket känner jag. Och större mössor så det tuperade håret får plats när man ska gå till jobbet dagen efter.

Bjuder på lite bilder tagna av min Lindasp.


Johan hade lånat mina lockar. Helt klart sötast på Tott.



Peppe, Elvira, Lina och Amanda mumsar efterrätt. Peppe är
lite coolare än alla andra.



Ville och Viktor vann pris för bästa utklädnad.
Wunderbaum med doften "svett". Underbart.



Två puckon vid namn Susanne och Stina. Och så linslusen Sofia.



Det kan vara världens bästa chef. Go Olle!



Per och Linda är tuffast i stan. Byn. Hålan. Dalen.

Kommentera

Publiceras ej