Tiden går fort när man har roligt...

0kommentarer

Och ibland går tiden så fort så man inte hinner med. Helt plötsligt är den slut. Lite så har det varit den här hösten. Bloggen har som ni säkert märkt inte varit prio ett över saker att ta tag i. Men den lever. Tror jag.
Nu har jag lyckats hitta lite tid igen, det kallas jullov och därför tänkte jag försöka mej på en liten uppdatering.
Jag får väl börja där jag slutade för organisationens skull.

* Göteborg ja. Det är en trevlig stad, även om det regnar hela tiden. Men det gjorde inget för mina älskade Branäs-tjejer var där. Inte ritkigt hela gänget men det bästa vi lyckats åstadkomma på länge. Fast å andra sidan kanske Göteborg ska vara glad att vi inte var hela Mickelbyn 41-gänget samlat, vi vet ju hur det brukar sluta...
I vilket fall som helst. Helgen var toppen. Konsert med Melissa Horn på fredagen, stan och julmarknad på Liseberg på lördagen och så den obligatoriska utgången. Det är inte alltid det går jättebra och jag undrar när vi ska lära oss att vi inte borde dricka Jäger. Typ aldrig tror jag. Vad skulle vi annars dricka?
Helgen avslutades med att vi åt romantisk middag på perrongen. Tack för helgen tjejer. Ni är grymma!!
Just det, hann ju även med en dejt med Jifer. Det var inte igår. Och inte i förgår heller om ni undrar. Men det var väldigt efterlängtat och trevligt. Jag tycker om våra samtal. Jag tror vi skulle lyckas reda ut världsproblemen om vi bara fikade tillräckligt länge. Vi får göra det nästa gång. =)

   

* Varför stanna i Lund en helg när man kan åka till Jönköping istället. Det var precis vad jag gjorde sista helgen i november, åkte till Jönköping alltså. Tror inte jag behöver tala om vad jag gjorde där. Men det var blött, kallt, mörkt, och alldeles alldeles underbart. Tror nog det blev ett nytt rekord också för min del, 50 st på en helg. High Five på den liksom. Det bästa var att jag kunde skylla allt på mitt knä så att Lena fick göra alla klättringar. Upp och ner, upp och ner, upp och ner. 3 gånger i samma gran!! Och sen en fågelholk med kodlås på det, över ett livsfarlig kärr mitt i natten. Nej men vi hade en helt normal lördagsnatt. Nästa gång det är dags för uppdrag så kommer vi behöva en snöskyffel. ;-)

 

* Vintern ville inte riktigt komma till Lund. Då är det tur att man kan hjälpa den på traven lite. Den 3 december kom faktiskt vintern till Lund, eller iaf till Lundagård. Lund Snowfest stog på programmet och det är nästan lite svårt att förklara. Men ja, det var plusgrader, regn och lite lagom med lera i hela Lundagård. Tur att det fanns snälla ishallar i Skåne som kom och dumpade snö i mängder. Sen var det bara till att börja skotta. Jag har aldrig varit så glad över att behöva skotta snö. Men hoppet blev klart och tävlingen drog igång. Trodde folk skulle slå ihjäl sej hela tiden, men det gjorde dom inte. Det blev en trevlig dag i Lundagård, där jag för det mesta höll till i tältet och sålde glögg och gulaschsoppa till frusna besökare. Ta er gärna en titt på www.snowfest.se för lite bilder och annat kul.



* Så var det knät ja. Jo det sitter kvar och det går väl framåt. Har gjort några besök på det "vanliga" gymmet, blandat med mina besök hos sjukgymnasten. Lyckades faktiskt springa 5 min i måndags, tror leendet fastnade uppe vid öronen en stund. Ska försöka hålla igång med mina små springrundor nu, sakta men säkert...
Hoppas det går bra så det kan bli lite orientering snart igen. Eller ja, det har varit en hel del orientering under hösten, men på lite mer lagom knä-nivå.
Det innebär promenader på korta lätta banor. Kanske inte världens utmaning men det har varit kul att bara få komma ut med en karta i handen igen. Så några nattcuper, en adventscup och Luciaruset har jag hunnit med. Luciaruset var riktigt roligt. Kryptiska texter, kartor som inte stämde, glögg, spöregn och iskalla tår. Jo tack, det var en fin kväll. Bäst var bastun efteråt.



Det var väl min höst ungefär. Eller ja. Mellan alla dessa punkter så har det såklart mest påstått av plugg. Och lite plugg. Och så lite plugg till. Men det är för deprimernade att skriva om. ;-)
Nu är det snart jul har jag hört. Sweet!

Kommentera

Publiceras ej