Ljusslingan SKA upp...

1kommentarer

Följande har hänt:

* Det var stopp i avloppet här hemma i huset. När man spolade i toaletten så kom det upp vatten i golvbrunnen i duschen, som en liten fontän. Tack och lov var det rent vatten som kom upp. Spolade man vatten i handfatet hände ungefär samma sak. När man duschade rann inte vattnet ner utan man stog där med vatten upp till fotknölarna och såg dum ut. 
Det något komiska med det här är att alla problemen började efter att jag utfört äckeljobbet med att rensa golvbrunnen i duschen. Jag fäller galet mycket hår och ja, trevligt var det inte att rensa men jag kände mej rätt nöjd efteråt där jag satt med mina gula gummihandskar och en flaska klorin i högsta hugg.
Men som sagt, nåt gick nog fel och avloppet fick damp. Så mamma lilla ringde rörmokarn och lät så där lagom förtvivlad och fick fram orden: "Jag tror det sitter en igelkott i rören..."
Det gjorde det inte.
Men massa annat äckelpäckel. Men nu mår avloppet prima skinka igen.


*  Det har varit fösta december. Det innebär bland annat att jag får börja öppna luckorna på chokladkalendern som mamma köpt till mej (nej, jag kommer aldrig att växa ifrån den traditionen, punkt slut), julkalendern har börjat på tv och än så länge är den helt okej.
Men så har vi det kanske allra viktigaste med första december. Det är nu officiellt tillåtet att lyssna på julmusik. Wiiiieeee =)  Julmusik är underbart.
En av dom bästa jullåtarna:
http://www.rixfm.com/webbradio/audio.php?mode=rixfm&id=1685


* I tisdags var det bio med Sandra, Sanna och Rasmus. För det första så är jag inte så imponerad över Karlskronas nya biograf. Lite skönare säten hade inte skadat...
Men filmen ja, New Moon blev det.  Ja, böckerna är bättre, det bara är så. Men filmen var verkligen inte fy skam den heller. Och det gör ju inte direkt ont i ögonen att titta på Edward. =)



1 kommentarer

Ida

05 Dec 2009 11:23

Jakob är de som gäller nu =) aooom

Kommentera

Publiceras ej