Borgen-besök

0kommentarer

Så var det hög tid för ett Borgen-besök tyckte jag. Tisdag till torsdag fick dom stå ut med mej. Åkte ner till skolan på tisdag, på så sätt slipper man ju laga mat. Inte för att jag hade saknat skolmaten så där jättemycket men ändå, den gick ner. Sen gick jag på lektion, ja helt frivilligt. Marcus, Folke och Petter hade bild och det verkade trevligare än att bara sitta och glo. Plus att Elisabeth är världens trevligaste lärare. Jag fick en genomgång av vad en rymdfarkost var, inte för att jag vet om jag fattade men tack ändå. =)  Det var faktiskt väldigt trevligt att träffa både Elisabeth och flera andra gamla lärare som jag sprang på i korridoren. Det är en speciell känsla att va på skolan men att inte ha lektioner att gå till, haha.
Sen var det träning. Vet inte om vi ska säga så mycket om den. Jag och Annika och en orienterings-bana är ingen lyckad kombination. Stackars Poe, han måste undrat om det fastande nåt i huvet på mej under 3 år på orienterings-gymnasiet. =) Jaja, vi hade ju roligt iaf och garanterat längst kilometertid.
Tillbaka till Borgen och mat hos Frida, tackar för det. Matlag är alltid matlag, det saknar man här hemma. Sen skulle visst sällskapsrummets möbler och en jäkla massa annan bråta flyttas från fyran till ettan. Tur jag är stor och stark och kunde hjälpa till. Jag bar iaf en sladd och en skylt. Roligast var att försöka få in allting i hissen. Sen upptäckte man att hissen var för ltien och då fick man knappt ut allt vi hade tryckt in. Haha. Heja. Romulus (?) var där och övervakade. Det är en mysko prick det där..  Natten spenderades hos Rebecka.   Det känns alltid lika bra att sen vakna och börja rota igenom någons kök för att se om man hittar lite frukost. Rebecka var en mycket bra frukostmänniska.
Mätt och belåten trallade jag bort till Annika som började sent dagen till ära. Vi gjorde något som jag känner att vi har gjort ett par gånger innan, vi bakade kladdkaka. =)  Men vi hade inte tid att provsmaka den för Annika skulle iväg till skolan så vi ställde den under soffan på svalning.  Dagen spenderade jag sen på skolan. Åt mumsig (hrm) skolmat en gång till men skippade lektioner idag, en lektion i veckan får räcka. Tog mej en promenad i den underbara vårvädret. Gick väl i stort sätt skogskampen-banan. Så fint så. Hann lagom tillbaka till träningen började. Synd bara att ingen annan var i tid. Dagens ungdom...=)   Träningen började med löpskolning. Även Lasse var på träningen idag och hann hade med sej en videokamera. Usch. Varför skulle jag hälsa på just då. Såg säkert jättevackert ut när jag försökte genomföra seriös löpskolning. Efter det var det 2/2 intevaller. Ny runda hade dom hittade minsann med världens mördarbacke. Fyyy vad jobbigt. Kämpade mej igenom 4 intevaller, det fick räcka. Och så lite Maq som avslutning, vad annars. Det var nytt upplägg på maqen, helt på eget ansvar. Tror inte det är en så himla bra ide, men det är min åsikt. Deltagarna på maqen var lätträknade. Herregud, var är allt folk?  Jag och Rebecka kämpade oss igenom några maq-övningar, sen fick det räcka med träning. Så här mycket har jag inte tränat på länge. =) 
Hem och laga mat med Annika. Det blev smaskig kasslergryta, inte så nyttig kanske men men... Sen blev det ännu en riktigt Borgen-kväll på Borgen. Försökte hjälpa Jennifer att plugga lite men jag har verkligen glömt allt. Pinsamt. Det blev fika med Annika istället, vår kladdkaka blev exemplariskt god. Daniel fick oxå vara med på fikastunden. Sen försökte vi kolla på massa trevliga klipp på youtube och det hade vi säkert fortsatt med en stund till om det inte vore så att Annikas dator inte är som den ska och stänger av sej hela tiden. Det förstör lite av nöjet.  Rebecka kom instörtande sen efter att ha sett på skräckfilm, haha. Hon fick lite kladdkaka som lugnande. Tur jag sov hos henne sen...haha.  Packade ihop mej på torsdag morgon sen efter att ha ätit ännu en smarrig frukost hos Rebecka. Hälsade på lite till på skolan innan jag körde hemåt. Hoppas det gick bra med eran rymdredovisning grabbar. =) Och bara så alla vet, man bör inte ha grillfest i rymden.

Tack för ett trevligt besök. Jag återkommer igen vid studenten.

Kommentera

Publiceras ej