"Men jag trodde detta var en grabbgrej ju"

2kommentarer

Världens roligaste helg i Linköping med Ida, Karna, Lena och hennes pack däruppe.
Vet inte ritkigt om det går att beskriva helgen men jag ska göra mitt bästa. =)

Jag och Ida satte oss på bussen i fredags och landade i Kalmar där det blev en fika med Oscar. Oscar kommer alltid att vara Oscar. =) Vi åt mycket goda pajer och Oscar berättade spännande hemligheter. Vi fortsatte vidare mot Linköping på tåget. Där satt en väldigt mysko människa som allvarligt höll på att krascha sin nyinköpta mobil. Ring Polia är enda kommentaren till honom...
I Linköping lyckades vi hoppa på rätt buss och hamnade i Ryd, där Lena så snällt kom och mötte oss. Hemma hos Lena hade grabbarna lagat tacos. MUMS. Det var en smula trångt men det gick galant. Jag hällde bara lite mat i soffan. =)  Sen skulle vi visst iväg på nåt partaj, tur jag inte höll på att somna. Så jag fick gå och ta mej en powernap för att orka följa med. Sen hamnade vi på HG, ett litet lagom ställe med värdelös musik. =) Under kvällen hade vi fullt upp med att rädda oss från "han den sliskiga" och "han i jeansskjortan". Bäst musik spelades på toaletten om någon undrar.


Hem och sova. Jag, Ida och Lena fick ta dubbelsängen där vi sov scheeeed. =)  Haha. Lite trångt hade det varit enling dom andra två, själv märkte jag ingenting. Sov hur gott som helst. 
Sen var det då dags. Helgens stora utmaning, LEGO-Trippen. Vi skulle alltså bygga lego. Karna anlände och vårat lag "Sträcka 3, Kontroll 5, Minut 7" var komplett. Typ 3 sekunder innan vi skulle gå kom vi på att vi kanske skulle ha lite enhetliga kläder i laget. 4 orienterare med Olofströms-anknytning, gissa vad det blev. Precis. Lena rotade fram sina välanvända (HOOOOOST)  Vilse-kläder och sen var snyggare än nånsin.
image217

Vi begav oss mot skolan och parkerade vid ett bord och försökte göra så lite väsen av oss som möjligt. Det fanns i för sej dom som hade fulare kläder än vi, men ändå. =)  Heat 2 skulle vi vara med i. Bassängen fylldes med lego och tävlingen var i gång. Man fick ett tema att bygga på och hade sen 2,5 minuter på sej.  Vi fick ondskefull plan som tema. VI tänkte att vi måste göra nåt orienteringsfjant med tanke på våra kläder, så vi tänkte så här: För att lyckas med en ondskefull plan behöver man ett bra vägval för att kunna komma ifrån brottsplatsen. Vi byggde alltså ett (en?) vägval. Så himla snygg var den. =)  Tyvärr tyckte inte domarna detsamma.
image218
Val på en väg = vägval




Alla som åkte ut, vi bland annat fick vara med i specialomgången "vi som är så dåliga så vi får bygga lego en gång till". Istället för ett tema så fick vi se en bild som vi skulle bygga. Bilden föreställde Gråben.  Haha. Vilken succe. När tiden nästan hade gått ut och den redan hade kraschat en gång kom vi på att vi hade glömt svansen.  Så vi tryckte dit en. Om det sen såg ut som en svans är helt klart en tolkningsfråga. Hela bygget fick namnet Snopp Eller Svans. =) 


Glada gick vi hemåt och åt lite Tacos dagen till ära. =)  Sen var det tjejfest för hela slanten. Äntligen fick vi spela våran musik, det vill säga tramsmusik och pojkband. =)   Karna och jag försökte ta oss en liten vilopaus och det gick ju bra enda tills Ida och Lena kom och hoppade på oss. Vilken kaos det blev. Haha. =) Gapskratt, fula diskussioner och kittelattacker.


Helt plötsligt var det dags att gå igen, inga vilsekläder denna gången. Iväg på sittning skulle vi. På vägen dit försökte vi ta fula bilder. Vi lyckades. Hade det bara varit lite ljusare ute hade man sett hur fula dom var oxå. Sittningen sen var verkligen hur kul som helst. Vi åt, drack, sjöng, lyssnade när andra sjöng fina sånger, sprang på toa hela tiden, lekte, fulade oss och hade bara kalas kul. Vårat bord förvandlades till ett väldigt äckligt bort. När det var dags för efterätten var bordet så äckligt så man inte kunde ha tallriken på det. Heja oss. =)


Sen blev det då fest för hela slanten hela natten lång. Lite segt till en början. Inte en människa på dansgolvet men vad gjorde det. Lena och Karna önskade en låt och då var vi ju tvugna att dansa för att inte DJ skulle bli besviken. Haha. Helt själva på dansgolvet, vilken succe. Men sen blev det andra bullar. Fullt ös medvetslös. Eller inte riktigt så illa men grymt kul. Träffade mycket trevligt folk, hälsade på i bastun och dansade en himla massa. Enda problemet var bardisken, den var alldeles för hög. Det positiva var att man kunde vila hakan på den. =)


Helt plötsligt var klockan 3 och vi skulle gå hem. Hemfärden tror jag vi lämnar här. Hahaha. Det blev en smula komiskt....
Hem kom jag iaf tillslut och lite efter hand ramlade även dom andra in. Jag, Ida och Karna parkerade i sängen och PA på golvet. Jag och Karna lyckades hälla ut chipsskålan i sängen, verkligen jätteskönt att sova på.
Dagen därpå är en av dom slöaste jag varit med om. Men orka göra nånting. Lena parkerade under fönstret och kunde konstatera att någon blivit mördad där.  En liten promenad blev det iaf. Karna och Ida hamnade hos orienterarna medans jag och Lena hamnde i en lekpark. =) Fast först fick vi lämna tillbaka vissa kidnappade flodhästar...=)


Någon tacos vill vi inte ha för tredje dagen i rad så det blev den klassiska dagen-efter-maten; Pizza. =)  Sen var det dags att bege sej hemmåt. Så skönt att bara sätta sej på tåget. Det blev en lugn och trött resa till Kalmar där våra snälla föräldrar kom och mötte oss.
Tack för en underbar helg!!!  =)

Helgens mat: Taco
Helgens kommentar: Men jag trodde detta var en grabbgrej ju!
Helgens tabbe: Hahaha
Helgens bygge: Vår VägVal
Helgens låt 1: Paradiso - Bailando
Helgens låt 2: Black Eyed Peas - Lets get retarded
Helgens låt 3: Magnus Uggla - Ska vi gå hem till dej

2 kommentarer

LEEEEENA :D

21 Nov 2007 22:37

"Helgens mat: Taco
Helgens kommentar: Men jag trodde detta var en grabbgrej ju!
Helgens tabbe: Hahaha
Helgens bygge: Vår VägVal
Helgens låt 1: Paradiso - Bailando
Helgens låt 2: Black Eyed Peas - Lets get retarded
Helgens låt 3: Magnus Uggla - Ska vi gå hem till dej"...

Å så det lilla tillägget... Helgens tabbe: Följa med Anton hem... Där hans FLICKVÄN var... Å bli utslängd :D... HAHAHAHAHAHA!! I LOVE IT!!!

Tack för en underbar helg du med.. :D

Suss

22 Nov 2007 17:31

HAHAHAHAHAHA!!!
Jag dööör. Sån underbar humor. =)
Fast utslängd och utslängd, jag kan erkänna att jag gick ganske frivilligt.
=)

Kommentera

Publiceras ej