S som i söttbulle?

2kommentarer

Det blev helg. Vi skulle överleva två sittningar. Fredag på Helsingkrona och lördag på Lophtet. Jisses, jag är för gammal för sånt här...
Men det gick och jag hade sjukt roligt. Och det bästa av allt var att jag mådde bra bägge dagarna efter. Man borde vara nykter oftare. ;-)

Fredag på Helsingkrona ja. Födelsedagssittning för Maria och temat för kvällen var första bokstaven i sitt namn. Nästan hela klassen var där och kvällen blev riktigt lyckad. Men kan det bli annat när det är schalgerkväll på dansgolvet och L11 är på g. Tror inte det. Jag bjuder på några bilder och låter dom sammanfatta kvällen. Och kreativiteten hos klassen.

           

En liten förklaring kanske. På bilderna har vi, i tur och ordning: Erica som har lite svårt att släppa matten. Jag försöker klä ut mej till Ess. Födelsedagsbarnet Maria Mamma Mu. Ida Indian och Gunnar General/Gränsvakt (man fick välja). Fredrik Flygkapten och Andreas Arab. Pamp Pilot, Erika Enarmad bandit och Christian Ceasar. Alexandra Alkoholist och Gabbe Gangster. Johanna Joggare, Cazandra Charlie Chaplin och Emilia Emo. En av många lambo under kvällen. Erik E-Type håller tal. Hanna Högavlönad och Höggravid. Till sist, bråka inte med Sovjet.


Det blev lördag och dags för nästa sittning. Den här gången på Lophtet och V-sex 11 tackade för sej. Temat den här kvällen var särskrivningar. Inte det lättaste att klä ut sej till och jag har fortfarande inte en aning om var hälften av människorna på sittingen hade försökt klä ut sej till. Några förstod jag, som till exempel mellan-mjölk, serie-mördare, spolar-vätska, sex-leksaker, 100-lappar och blå-val. Och han som vann pris för bästa utklädnad var utklädd till styv-pappa.
Själv gick jag den enkla vägen och tog en av klassikerna, det fick bli sjuk-gymnast. Vet inte om jag lyckades sådär himla bra men vem bryr sej? Förmodligen ingen. Framför allt inte efter ett par besök i baren. Nej inte jag, jag var ju nykter. Faktiskt.
Efter en trevlig mellanfest på Delphi blev det många snygga (?) moves på dansgolvet innan jag tackade för mej och slirade hem på snöiga cykelbanor. Bjuder på ett par bilder från denna kvällen också. Tack för mej.

      

2 kommentarer

Anonym

18 Feb 2012 13:59

Tycker jag känner igen rubriken? Var har du hittat den?? :)

Susanne

18 Feb 2012 15:17

Ja undra var jag har hittat den. Hade du varit med på festen hade jag utan tvekan klätt ut mej till köttbulle. ;-)

Kommentera

Publiceras ej