JULLOV!!

0kommentarer

Fyyy bubblan vad skönt. Jullov. Trodde aldrig jag skulle komma dit.
Men nu är jag här.
Överlevde två tentor, en i juridik och en i matte. Juridiken gick bra. Matten gick lite mindre bra. Eller, väldigt mycket mindre bra. Tack och lov var klassen enad om den uppfattningen och vi beslutade helt enkelt att ha klassträff på omtentan. Synd bara att jag råkar vara i Åre när första omtentan är, jag får nog hålla mej till påsk.
Aja, nu ska vi inte prata mer om det. Och inte riktigt måla fan på väggen än heller. Om jag får världens snällaste rättare som tycker att alla borde få en trevlig jul så kan det kanske kanske kanske gå vägen. Och om inte, man måste ha nåt att göra när det är omtenta-period också...

När tentorna var gjorda började nästa projekt. Projektet som jag kallar för "Byta sambos". Det tråkiga är att Fredrik och Stefan har flyttat ut, och det roliga är att Ruth och Ellen har flyttat in.
Flytten gick nästan oförskämt bra, vi borde nog starta en flyttfirma...
Efter några timmar var allt inne i lägenheten och vi tackar alla inblandade för flytthjälpen. Även Jonathan kan få ett litet tack. Han lyfte säkert en hel låda och tyckte sen att det var dags för flyttpizza. Vilket det var dags för, vi var ju klara.
Flyttpizza blev det, mitt i kaoset bland alla kartonger och växter. Det blir säkert världens bästa familj det här också. =)

Efter att vi flyttat klart och kaoset lagt sej en aning så började det bli dags att bege sej hem till Karlskrona. Kajsa var på besök i Lund och innan färden hemåt skulle vi bara hinna med en bowlingmatch mot hennes pluggkompisar från Luleå. Ja alltså dom var hemma i Landskrona över julen, vi åkte inte till Luleå.
Bowlingen blev en succe. Jag kanske borde vara skadad i knät oftare... 

Sen fick vi åka hem. Med en fullproppad bil och schlagerskivan på högsta volym kom syskonen De Bourg farande på E22.

Nu är jag hemma. Hemma hos mamma på Långö och det är rätt skönt.
Vi har gjort Jansson som står i ugnen, köttbullar står på spisen och på TV rullar ett Glee-avsnitt.
Ibland är det rätt najs att vara hemma.

Kommentera

Publiceras ej