Här kommer den nya tiden

2kommentarer

Ett par gånger i livet sker det lite störra förändringar än att man köper en ny yoggi till frukost. Jag tror det är en sån på gång nu, inte yoggin alltså utan den andra.
Men vi kan börja med dom små förändringarna så jobbar vi oss uppåt.

Jag har sålt min älskade vän. Nej jag har kvar Lena, jag lovar. Men min bil, lilla Pärlan har flyttat till Kalmar. Med tillhörande körförbud och allt. Vem vet, nya ägaren kanske vill lägga en halv förmögenhet på att få Pärlan körduglig igen, jag var inte så sugen på det. Men det tog ändå emot lite att se denna fantastiska röda skapelse rulla iväg. Jag saknar den. Min trogna tjänare som överlevt 2 vintrar i Åre och mycket annat. Tack för den här tiden!

Pappa sålde också sin bil. Fast där fick man inget körförbud på köpet. Och till skillnad från mej så köpten han en ny och tillhör nu kategorin "Killar utan hjärna kör bil med stjärna".
När vi ändå var i säljartagen så passade vi på att sälja huset också. Tack och hej ja... Så huset med inte en enda rät vinkel ska få nya ägare. Grattis till er men tyvärr har Nättrabys största anslagstavla försvunnit. 3 oktober ska vi vara ute och dom nya ska flytta in. Det är ju gott om tid... NEJ. 

Men jag har faktiskt typ packat ihop hela mitt liv nu. Livet har delats upp i 2 högar. En hög till mammas förråd här i Karlskrona och den andra högen flyttar till Lund imorgon.
Tillsammans med den högen flyttar också jag. Nu är det alltså dags. Imorgon blir det flytt och försöka komma i ordning lite i rummet. På måndag är det dags att gå till skolan, scary...

Med andra ord var det sista dagen på jobbet idag. Och sista dagen på södra, typ någonsin skulle man kunna säg. Det blev smörgåstårta och fika men tack och lov ingen ny bok. =)

Dags att sova lite.
Adjöss och tack för fisken. 




2 kommentarer

Lena

20 Aug 2011 00:11

Ja jag hade blivit sjukt chockad om det var mig du hade gjort dig av med :P... Du skulle bara våga! :D

Lena

20 Aug 2011 00:12

Och om du vågar så vill jag ha minst 15 kameler för mig! Just so you know!

Kommentera

Publiceras ej