Motala

4kommentarer

På order av Annika kommer här nu uppdateringen. =)

Förra helgen stog Motala på planeringen. Ida kom och hämtade mej halv 10 på förmiddagen. Jag tänker inte tala om hur många timmar senare vi var framme. Haha. Men mycket hann hända på vägen faktiskt. Bland annat följande:

Ida såg till så att vi nästan körde rakt in i en refug. Det var humor. =)

Vi hamnade i Växjö 2 timmar bara för ingen visste i vilken bil alla ville åka. Herregud. Annika han shoppa helt ny outfit och vi fikade på ett cafe som hade en slogan "Banta gärna men inte här".

Vi körde förbi kiosken som är med i Ronny & Ragge. Självklart var vi tvungna att stanna och ta lite snygga kort. Hann även med 3 skitstopp innan vi kom därifrån.

Den obligatoriska Susanne-mobbningen fanns där.

Vi stannade och åt i Tranås där dom hade Kannibal-pizza. Vi tittade på trav, gick på en toa med svängdörrar och fick sen kasta oss ut i ösregnet. 

Vi (alla utom jag) tyckte sen att det verkade mesigt att ringa och fråga var herr Melen bodde så vi skulle hitta dit själva. Utan karta och utan någon som helst aning om vad vi höll på med började vi leta. Efter att ha frågat två människor varav den ena var dansk så dog bilen. Eller typ. Temperaturmätaren var uppe i taket och där ska den inte vara. Ajaj. Varför händer det alltid nåt med bilarna när vi är ute och kör. Ringde hem till bilakuten pappa De Bourg som fick hjälpa oss via telefon. Jonathan fick rycka in medans jag, Ida, Annika och Mathilda stog på behörigt avstånd och hejade på. Haha.  Men nu har vi lärt oss fylla på kylarvätska. =)

Så kom vi då fram. Heja oss.  Vi åkte iväg och inhandlade lite mat till kvällens stundande kräftskiva. Synd bara att jag inte tycker om kräftor. Men det gjorde inte Annika heller så vi handlade annat. Bland annat en gigantisk morot och vitlöksbröd. Vi höll även på att dö av skratt när vi frågade tanten i affären var mjölken fanns. Vilken dialekt asså. Jag hade aldrig kunnat bo där. =) 
TIllbaka till Melen där det sen blev partaj. Mycket trevligt. VI lagade mat, åt massor med mat, Roppan la tillbaka kräftorna när han hade ätit upp klorna, Annika hade en zebra-klänning, det dracks mer eller mindre god snaps (fy f-n för peppar), det togs massa kort, det kastades nötter, det blev lite för mycket internskämt ibland (stackars locals) och så blev det mörkt. 
Så småningom blev det en promenad in till city där vi hamnade på ett ytterst intressant ställe. NOT. Jag och Annika kände oss som två potatisar i en pastakastrull. Brutalt felplacerade med andra ord. Men efter att ha sett mer än vad någon ville se, fått en öl hälld i knät och träffat en trevlig tjej i toakön så gick vi tack och lov hem. Hemfärden bestog av mat, kasta cyklar och välta skyltar (det här var jag dock inte inblandad i). 
När vi kom hem till Melen igen upptäckte vi en sak. Jaha, vi har tappat 3. Heja. Mathilda och Lill-Patte var vi inte så oroliga för och dom kom också hem en stund senare. dock med taxi.  Linus däremot ringde efter en stund och det enda Melen sa till honom var "Nej, du ska inte gå mot Jönköping".  Haha. Aja, han kom hem han också, några timmar senare...
Efter lite sömn så började vi dagen med att dö i köket en stund. Fick i oss lite frukost, hjälpte till att städa köket och sen tog vi en promenad längs Vättern. Melen bor precis vid Vättern-promenaden och det var kalasfint där på morgonen i solskenet. Jag, Ida och Annika satte oss och plaskade fötterna och hade det mysigt. Vi såg även fyren som tydligen är med i Göta Kanal. =)

Efter att ha tittat på os-marathon en stund så var det nog dags att åka hem. Stackars Jonathan fick åka med tjejerna hem också. Dom andra tyckte mycket synd om honom, förstår inte detta, vi som är så tysta och lugna...=)   Vi tog en sväng förbi Linköping på vägen hem eftersom Leeeena har gått och förlovat sej, grattis tjockis. =)   Lena är hemma alla helger på hela året, UTOM DENNA HELGEN FÖR DÅ ÄR HON I JÖNKÖPING!  Typiskt!   Vi var så duktiga och hittade hem till henne utan problem. Vi får helt enkelt komma en annan helg.

Det blev lite kinesmat i Linköping sen började en ytterst trevlig bilresa hem, eller vad säger du Jonathan. 
Två kommentarer från Jonathan under hemresan:
- Nästa gång vi möter en lastbil så slänger jag mej ut framför den.
- Jag kommer vara en tjej efter den här resan.

Hahaha.  Jag, Ida, Annika och Mathilda hade trevligt även om mobba-Susanne-leken aldrig tar slut.  Iaf så kommer det snart ett soundtrack från denna resan. Det satt vi 5 (ja, även Jonathan) och knepade på större delar av vägen hem. Kommer bli helt kalas. Låtar som Köp inte en zebra, Bä bä vita lamm och Tjejer skvallrar kommer dyka upp. Håll ut mina vänner!

Känner att det blev lite långt. Det kanske poppar upp några bilder nån dag också men inte just nu, orkar inte...

Over and out.
 

4 kommentarer

Annika

29 Aug 2008 09:30

du glömde GOLVET !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Annika

29 Aug 2008 09:30

+ att jag är tacksam att du inte nämnde "jag hör hur det ligger med varandra i våningen ovanför" ;)

Suss

29 Aug 2008 10:42

Hahaha. Nu har ju du nämnt det ;-) Bra, då slipper jag. Och om nåt golv finns ingenting att säg!

Lena

06 Oct 2008 10:21

Tack tjockis.. Tur att jag inte läser din blogg en gång i halvåret ungefär ;)

Kommentera

Publiceras ej