Äckellistan

0kommentarer

Hellu!

Så var vi här igen. Jag har inte tid. Jo nu har jag lite tid så nu tänker jag slänge ihop ett litet inlägg här innan Sandra ringer och vi ska ut och promenera. Det händer för övrigt på tok för sällan. Men vi är två mycket upptagna människor. =)

Ja. Helgen. En mycket trevlig sådan. Fredagen blev en lugn hemmakväll och filmtajm med mej själv. Titta på film är verkligen en underskattad hobby. Jag önskar jag gjorde det lite oftare. Lördag morgon och upp och hoppa på tok för tidigt för att vara lördag. Men vad gör man inte som orienterare. =) Plockade upp Teres på Sjuhalla och sen åkte vi till skogarna norr om Karlshamn och sprang i finvädret. GM var det men jag skippade GM-klassen. Jag har inte riktigt där och göra så jag har mycket roligare i vanliga klassen. Eller ja, roligt och roligt. Det missades en lite och benen var helt döda. Innan start. Sånt är underbart. Kämpade mej runt iaf. Tog sen mitt pick och pack och åkte till Borgen på diverse småvägar. Efter shopping på maxi, sm-pasta till mat och inbrytning i Annikas lägenhet (TACK Annika) så blev det party dags. På väg till förfesten i Mörrum så skrevs mycket fina listor i bilen som kördes av vår privatchaffis Pontus. Listorna ja. Det skrevs löften inför kvällen, mer eller mindre missuppfattade. Snygga ut Snygg-Tim är ett exempel. Bäst var ändå äckellistan som påbörjades i bilen och sen fylldes på flitigt under kvällen. Exempel på den listan är 2 veckor gammal disk, dansband och Patrik Ekwall.
Förfest i Lill-Pattes husvagn utanför GM-förläggningen i Mörrum. Jag och Mathilda spanade även läget på GM-discot där Linus höll koll på ungarna. Efter en mycket trevlig förfest med Peps Persson i mängder så for vi in till Karlshamn och hamande på LochNess. Där mötte Markus och Snygg-Tim upp. Även Linus dök upp och snackade lite skit en stund. LochNess är ett trevligt ställe. Sen bar det av till Harrys där tyvärr inte alla blev insläppta men vi som blev det hade trevligt. Vi svängde loss till förvånansvärt bra musik för att vara Harrys. Träffade lite känt folk som jag inte sett på ett tag, bland annat min ena baldejt som jag itne sett sen balen för över ett år sen. Trevligt.
Strax innan stängningdags gav jag upp och gick och införskaffade mej en kebabrulle. Ett måste efter en utekväll. Hittade mina vänner Jonathan och Olof och sen åkte vi tillbaka till Borgen och sov. Var verkligen inte jättepigg på att stiga upp i ottan sen efter 3 timmars sömn. Framför allt när det spöregnade ute och vi skulle åka och springa orientering denna dag också.
Men inte slutar det regna för att man står och tittar på regnet. Så det var bara till att ge sej ut. Plaskblöt innan start men vad gör väl det. Banan gick faktiskt över förväntan med tanke på uppladdningen. Tror jag ska börja med att gå ut och festa innan tävlingar. Missade typ ingen och benen var pigga. Jag kanske räknas som dopad?  =)
Trängde in mej i Blekinges överfulla tält, alla var visst max 16 år denna dag, och fick på mej lite trorra kläder. Sen åkte jag hem och fick både mat och en varm dusch. Tack för trevlig helg!

Over and out.

         

Kommentera

Publiceras ej