BLÖT HELG!!!

0kommentarer

image74


Det börjde i fredags med Diggiloo i Brunnsparken  i Ronneby med mamma och pappa och Henrysson. Det hade varit strålande solsken hela dagen men 5 minuter innan vi skulle åka så öppnade sej himlen. Så perfekt tajming. Aja, inte så mycket att be för. Efter lite parkeringsletande så gav vi oss ut i regnet fullt utrustade med regnkläder. Ni ser ju själva hur bilden över ser ut. Så där satt jag medan förbanden spelade och försökte att inte flyta bort. Större delar av gräsplanen vi satt på var en mindre insjö så tidigare under dagen hade arrangörerna fått köra dit lastbilar med träflis och sprida ut för att vi inte skulle drunkna. Snällt att dom tänker på oss. =)
Tillslut började showen och då kunde man inte sitta där och uggla i en solstol längre. Vi höll verkligen ställningarna där längst bak i publiken. Det var sång och dans hela kvällen. Familjen framför oss hade världens charmtroll till unge med sej och vi blev kompisar under kvällen. Hade aldrig träffat dom innan men det gjorde inget. Så söt liten unge som hade det bra i vagnen under regnskydd.
Själva showen då. Jo helt kalasunderbar. Jag älskar schlager och då blir det inte bättre. Jättebra artister och när Tomas Pettersson drar igång är även humorn på mycket hög nivå. =)  Hans sång med 11 verser var spännande, det gick lite väl fort ibland, haha.
Molly Sanden sjunger som jag vet inte vad. Helt underbar. Lasse Berghagen är allmänt söt =)  Benjamin Wahlgren är 100 gånger bättre än sin mamma, Så, då fick vi det sagt!.
Helt kalaskväll iaf och att det ösregnade konstant tänkte man inte på. Det satt en mycket mysko man där bak där vi satt. Hahaha, han höll igång oss vill jag lova.

- Har du inte hört talas om mej? Jag är rikskändis i hela Blekinge.
- Nej tyvärr.
- Har du inte läst tidningen?
- Jo hurså?
- Du vet han lastbilschaffisen som hade åkt fast igen?
- Ja.
- Det är jag.

Skämten kom lika tätt som regndropparna och inte många av dom var rumsrena...haha. Han hade nog platsat i vårt matlag. =)

Fyrverkeriet som avslutade showen var nåt av det mäktigaste jag varit med om. Det tog aldrig slut och det smällde och lös på himlen och var hur fint som helst,. Olofströms nyårsfyrverkeri kan slänga sej i väggen. Det här var 10 gånger bättre och längre..

Väl hemma igen var allt och alla dyblöta. Det hade inte varit uppehåll i 2 sekunder. Men men, allt blir vad man gör det till och det här var skitkul!!

 



Helgen fortsatte med Tjoget. Igår packade jag och Kajsa ihop oss och begav oss till Kosta flygfält. Kan vi inte vara nån annanstans nångång? SMHI lovade regn hela helgen så det var bara till att packa varma kläder och regnkläderna som knappt hade hunnit torka sen Diggiloo. Har inte varit på något Tjoget innan där det har regnat så här mycket men det var en upplevelse det oxå. =) Den äkta Tjoget-stämningen infann sej ganska fint ändå. Det blev tyvärr inget solstolssittande halva natten iår. Inte så kul när det regnar och springer man sträcka 14 behöver man sova lite. Trots regn höll vi humöret på topp. Jag och Karna skulle tälta men det blir sällan som man tänkt sej. =) 
Efter 7 sträckor, lite mat och massa millimeter regn så hamnade vi borta på den fina campen hos Marcus, Jonathan, Markus och Oscar. Att spendera sin tid i ett tält med Markus och Oscar är en väldigt traumatiskt upplevelse. Tur man känner dom annars hade man undrat vad felet var...=) Eller ja, det gör man ändå. Karna fick klara sej själv med dom. Jag flyttade inte till Marcus och Jonathan. Det var mycket lugnare och trevligare. =)  Där somnade jag sen. 
Vid 4 var det dags att gå upp. Regnet droppade fortfarande så fint ner över flygfältet. Ett par timmar senare var det min tur att springa ut. Inga större bommar men konditionen är inte vad den kan vara än. Sakta men säkert. Tur att inte kärren var sjöar och att kontrollen satt mitt i. Det var inte jätteskönt att bada..
Skönt att komma i mål och få på sej torra kläder.  Ronneby kämpade sej till en femteplats, bra gjort. MItt lag blev 46 tror jag, inte illa för att vara vi. =)
Hemma nu och allt är blött. Ska bli skönt att krypa ner i sängen snart...

/Susanne

Kommentera

Publiceras ej