Flyttdags

0kommentarer

Vi lyckades ju efter lite om och men få tag på en lägenhet. Ruthan, Ellen och Suss fortsätter helt enkelt att vara sambosar ett tag till och det gillas starkt.
Till andra sidan stan ska vi bege oss och förra veckan var det dags för flytt. Det är ju alltid precis lika kul som man tror att det kommer bli. Man tänker att nej, så mycket grejer har jag ju inte. Jo tjena... När allt var nerpackat i lådor och väskor undrade vi om det var ett helt kompani som skulle flytta. Dessutom hade vi en del möbler vi tänkte släpa med oss till den nya lägenheten, vilket är en lagom bra idé när den redan är möblerad. Vi har för tillfället ingen brist på bokhyllor om någon undrar...
Tusen tack till Ruth pappa, farmor, fru kines med barn och Stefan för hjälpen. Nu är alla grejer på plats i nya lägenheten och när vi är på plats i augusti börjar operation "upppiffning" av lägenheten. Vi hyr ju då i andra hand, en möblerad. Möblerna och all fantasktisk (??) inredning tillhör en gammal tant som nog inte har ägnat sej så himla mycket åt inredning sen tidsepok kalla kriget ungefär.
Men det ska nog bli bra. Med Ruth och Ellen som sällskap är jag inte så orolig att jag inte ska trivas.
 
Det kändes ju lite konstigt att lämna Stiftsvägen dock. Var tog det här året vägen?
Men jag har en känsla av att jag kommer hänga en del där ändå. Sitta och mysa en stund
på balkongen och titta på utsikten hela vägen till Eslöv. Det är så mycket bättre än vad det låter.
 
Men nu är det hejdå Lund ett tag ändå. Sommarens balkonghäng kommer att ske på Long Island
i Karlskrona.
 
Over and out.

Kommentera

Publiceras ej