Be afraid. Be very Bernt!

1kommentarer

Jag och Lena har lagt om stategin lite. Vi kan inte längre leta efter en ledig helg i vårat excel-blad, för sånna helger existerar inte... Vi hittar en helg. Jaha, men jag ska göra det här. Bra, då följer jag med. Det är lite så vi får jobba nu.
Vi har slopat planering och framförhållning.
Så därför bokade jag en sista-minuten-biljett i onsdags kväll och i torsdags eftermiddag var jag framme hos Lena i Linköping. Där började sen ännu en fantastiskt helg med en helvetisk planering. Som vanligt ska vi hinna göra 73 saker på en kvart. Men jag tror att vi slopade även detta, eller ja... lite iaf.
Torsdagen var ganska lugn. Vi gick 3 km till Folkungavallen, hämtade en filt och dog på gräsmattan i duggrenget. Sen gick vi 5 km och skrattade åt oss själva. Och alla andra tanter som var ute och kämpade. Vi fick en medal, en jätteful tröja och picknick innan vi gick 3km hem igen...


Så här glad är man innan 5km Blodomlopp.


Lena gick och räknade bakterier och jag dog i soffan med några avsnitt Glee.

När det gäller fredagen har vi bara ett tips till allmänheten. Åk inte och storhandla på Maxi en löningsfredag vid klockan 4 på eftermiddagen. Herregud... vi glömmer det fort. 
Det var trevligare att åka hiss med en halv baguette, cacha lite bland buskar och snår, skicka kärleksbrev till Bernt, se Lena bli utelåst och äta Foundue for two när även Snjezana anlänt. Åååh var gott det var. Kladdigt men gott...

På lördagen var det lite körigt. Så tur att vi är så himla snabba på morgonen, eller? Ska bara gör det här. Och det här. Och det här. Och så det här också...  Och mitt uppe i alltihopa så ringde Bernt. Wohoo. Ut på stan kom vi iaf och hem kom vi också. Mycket fattigare.
Sist vi skulle shoppa tillsammans så slutade det inte så bra. Vi kom hem med varsin SKITFUL klänning. Man fick 4 för 100:-. Undra varför liksom. Den här gången gick det inte så heller så bra, fast åt helt andra hållet. Vi kom hem med hur mycket som helst, förhoppningsvis inte så fult. Men det kostade lite mer än 100 spänn. Aja, tur man har jobbat på Skistar hela vintern...HRM. Appropå Skistar så träffade jag Filip på stan. Det var najs med en liten pratstund.


Lena och jag shoppade då alltså det här. Heja oss.


Lite mat, dusch och slapp innan operation kväll började. Den operationen utspelade sej mest på toaletten. Det är inte riktigt så illa som det låter, det var bara tre tjejer som försökte göra sej klara inför kvällen. Som vanligt blir megastressigt på slutet och vi halvspringer in till stan för att äta på Harrys.
Av någon anledning är det jättemycket folk på Harrys och vi får vänta en stund på att få ett bord, som personalen dessutom fått jaga ihop stolar till. När vi väl kommit in och satt oss förstår vi anledning till allt folk. Champions League-final.
Och vi som inte är det minsta intresserade av fotboll. Men vi var intresserade av mat så vi satt kvar. Så mycket mat-ro blev det inte men det var ganska komiskt att studera folk som gapade och skrek. Så ska jag också göra, när dom visar orienterings-vm på storbild.

Efter lite mat, konstiga charader och vin gjorde vi entre på dansgolvet och där stannade vi en bra stund. Typ tills vi höll på att somna. Fuldanserna avlöste varandra och vissa hade stoppat ballonger under klänningen.

Tack för en trevlig kväll.
Och tack för denna gång. Vi ses om 8 veckor. =)

Hejdå Bernt!

1 kommentarer

Lena

01 Jun 2011 05:17

Jag älskar dina blogginlägg.. Speciellt när dem handlar om mig :D..



Men en sak måste jag ha missat, VEM hade ballonger under klänningen? :D..



Åååh snart femdagars..



Å jaaa, jag ska försöka ta tag i min blogg.. Jag hinner bara inte.. men ska få ihop något om nåt någon dag lite längre fram kanske möjligen typ liksom ;)

Kommentera

Publiceras ej