I fäders spår för framtida segrar

0kommentarer

Susanne De Bourg åker inte längdskidor. Det är lite den världsbilden vi har. Tyckte därför det var bäst att hålla käft om att jag anmält mej till Tjejvasan.
Här uppe i Åre är det inte riktigt samma världsbild så här vågade jag berätta det för några. Det är också lite lättare att träna inför det här.
Blev inte riktigt den träningsmängd jag hoppades på med tanke på några dumma förkylningar men med en stor dos envishet och lite jävlar anamma så gick det ändå vägen.
Det var 3 långa mil. Men det var 3 roliga mil också. Härlig stämning där bak i startled 13, inte allt för seriöst...
Tyvärr var det inte så mycket spår kvar till oss men men, man kan inte få allt här i världen.
Jag kämpade på och efter dryga 3,5 timme dök den upp. Målskylten i Mora med texten "I färders spår för framtida segrar". Aldrig förr har jag varit så glad över att se den. Är rätt nöjd med mej själv ärligt talat.
Helt död i överkroppen men med oförskämt pigga ben, och efter lite mat med trevligt sällskap, somnade jag som en gris på min fina förläggningen där damavdelningen hade förvandlats till herravdelningen medans 8000 damer kämpade i spåren mellan Oxberg och Mora.
Nya tag nästa år. Ja, jag vill göra det igen.


Två glada damer efter målgång. Tack för att du lurade med mej Theresia. =)

Nu har precis sändningen från stora Vasaloppet avslutats på TV. 9 mil avnjuter jag helst på distans, i soffan med andra ord. Och nu är det dags för 5-milen från Holmenkollen. Jag som vill åka skidor... svårt val här.

Over and out.


Kommentera

Publiceras ej