Spegel spegel på väggen där...

2kommentarer

Har gjort vissa reflektioner. Jo faktiskt, det händer att jag använder min stackars hjärncell. I alla fall så handlar dessa funderingar om morgonrutiner. Eller mer skillnad på morgonrutiner, typ liftvärd i Åre jämfört med sommarjobb på Kustbevakningen.
 
I Åre kom jag i bästa fall upp ur sängen en halvtimme innan jobbet började. Jaha, vad skulle man ha på sej? Jo där låg nåt halvskabbigt underställ i en hög på golvet. Usch det luktar inte hallon, borde kanske tvätta nån dag... Jaja, det duger nog en vecka till. Ojdå, råkade visst hälla ut halva matlådan på just den tröjan igår. Kanske ska tvätta ikväll ändå. Men det duger idag. Ska ju ändå ha några lager till över, och så till sist jackan. Som jag också borde tvätta för den är visst full med oljefläckar...
Efter att ha funderat sej igenom det här på ca 17 sekunder så gick man förbi en spegel. Jisses. Hade jag kammat håret med en elvisp hade det blivit bättre resultat. Men skit samma, jag ska ha mössa på mej. Smink? Om jag hinner...
En macka i ena handen och tandborsten i den andra samtidigt som man försöker ta på sej termobyxor. Springer sista biten till jobbet för att hinna precis i tid till morgonmötet.


Så går det inte ritkigt till nu. Känner att jag måste se lite halvt respektabel ut om dagarna. För det första är det ganska trevligt, och för det andra så skulle kanske kungen bli lessen annars...
En halvtimme är nu dryga timmen. Klädvalet väljs med fördel kvällen innan för att spara lite tid. Frukost äts vid köksbordet och inte i hallen och mitt något organiserade kaos till frisyr kan ju i alla fall försöka följa samma linje som jordens rotation.

Det är märkligt hur man anpassar sej. Vad man prioriterar.
Komiskt men märkligt.

Nu är det läggdags så jag orkar gå upp en dryg timme innan bussen avgår till jobbet imorgon bitti.
Godnatt.

2 kommentarer

Lindasp :)

21 Jul 2011 17:01

det var bättre förr...

Susanne

21 Jul 2011 17:04

Att det var...

Kommentera

Publiceras ej