Hej 2011

0kommentarer

2010, vart tog du vägen? Man undrar. Men helt plötsligt var det slut. Och ska man fira nyår är det lika bra att göra det ordentligt.

Dagen började med storhandling på Ica inför kvällens middag med hela familjen Blåkulla. Vi fortsatte med skidåkning och sen hem för lite slappande. Det är dock aldrig bra att börja slappa, det är liksom så svårt att sluta. Soffan är skön, sängen likaså... Efter att halvt ha sparkat in oss själva i duschen var vi iaf igång och kvällen kunde börja.
Vilken utsökt middag det blev. 16 glada själar var vi som mumsade fläskfile och potatisgratäng. Fy bubblan var gott det var. Samtalsämnen höll inte alltid en angenäm nivå men man kan inte få allt.
Som vi alla vet finns det alltid lite plats i efterrättsmagen och vad passar bättre om inte lite marängschwisch. Dessvärre var det någon (undra vem...?) som efter storhandlingen ställt in bägge glasspaketen i en avstängd frys. FÖRLÅT! Ja men alltså den var inte så svårtuggad...haha. Aja, det skulle ändå blandas i magen och med mycket chokladsås var det en riktig höjdare.

Kvällen rullade på i ett ganska lugnt tempo fram till ca 23:30, då brakade det loss. Typ. Blåkulla blev överfullt på 3 sekunder och massa trevligt folk trillade (?) in. Strax innan tolvslaget vallfärdade vi ut med champagneflaskor i högsta hugg. Balleringaskor var dock ingen höjdare i snö och kyla... Copperhill bjöd på fyrverkerier och skumpan bjöd vi oss själva på. Mer eller mindre (även väldigt mycket mindre) lyckade bilder togs och jag hade verkligen hur kul som helst. Efter tolvslaget vet jag inte vart tiden tog vägen och helt plötsligt var klockan 02:00 och jag tog det lilla förnuft jag hade kvar och gick och la mej.
Det bästa med hela nyårshelgen var att jag var ledig. Sovmorgonen den 1 januari satt fint.

Hejdå 2010. Gott Nytt År. Hej 2011. Jag tror det blir ett bra år.



Middag på Blåkulla.


Gott Nytt År!


Kommentera

Publiceras ej