Vårkänslor?

2kommentarer

Tänkte jag skulle ge mej på en liten uppdatering här ifrån Åre. Jag mår bra. Hur bra som helst.
Vädret däremot mår inte lika bra. Man skulle kunna tro att det redan är slutet av april. Inte helt bra. Just nu jobbar vi så här:
Plusgrader i några dagar med regn. Äckligt värre. Alldeles för mycket snö smälter bort. Det är blött och nästan lerigt på sina ställen. Inte okej alls. SEN blir det minusgrader några dagar och vad händer då? Jo det blir is av precis alltihopa. Isgata på vägarna, totalt livsfarligt. Liftarna isar halvt sönder sej och nödstopparna har frysit fast. Och så har vi det här med bilar. Stackars lilla Pärlan. Eller kanske mer stackars Elvira som fick hjälpa mej att hacka fram min lilla bil. Först hade låset frysit och jag fick inte in nyckeln. Efter mycket tålamod och en tändare kunde jag låsa upp dörren. På passagerarsidan. Heja. Men tro inte att det gick att öppna dörren för det. Nej då. Kunde däremot öppna en av bakdörrarna och därifrån fick vi börja jobba. Låsa. Låsa upp. Låsa. Låsa upp. Rycka. Dra. Slita. Sparka inifrån. Efter en bra stund och några akrobatiska övningar gick alla fyra dörrar att öppna. Tack för hjälpen kära sambo.
Just nu är vi på plusgraders-stadiet. Om några dagar ska det bli minusgrader...

Så har vi det här med handbollen ja. Har helt slutat prata med danskar jag träffar på liften, i ren protest. Tur att det inte är så mycket fransmän här för dom hade inte fått en trevlig morgondag. Jäkla skitmatch ikväll. Så nära men ändå så långt borta. Eller kanske mest långt borta men man slutar ju aldrig hoppas. Nu väntar bronsmatch på söndag, blir säkert Danmark en gång till. Andra gången gillt? Det hade suttit så himla fint.

Det är 55 (shit vad länge...) dagar kvar till torsdag vecka 12. Något att se fram emot vill jag lova. För då kommer Pappa, Kajsa, Mia och Lena på besök. Längtar som Sören. Längtar efter Sören? Aja, bara se till och kom hit snart hörni. =)

Förra torsdagen hade vi en liten personalfest, även kallas Julgranplundring. God mat och en härlig kväll på Lilla Tyrolen. Bäst var såklart julklappsutdelningen med alla fina rim. Ingis bjöd på dragspel och vi bjöd på vacker (?) allsång.
I går var vi på Bygget och lyssnade på Jay Smith. Han gör Like a prayer grymt bra, det bara är så. För övrigt hade vi en sjukt rolig kväll och blev kvar betydligt längre än vad vi hade tänkt. Tur det är på det hållet... Lite halvsegt att gå upp i morse ja, men det kan det vara värt ibland.

En helt vanlig kväll på Bygget med vänner jag tycker väldigt mycket om.

På jobbet går det bra. Fortfarande ganska lungt på sina ställen. Typ Förberget (jag vägrar säga Järven). I Nallen däremot strömmar det på bra emellanåt. Som fredagar när det är skidskoleavslutning i 3 omgångar. Helt plötsligt hade jag ett hav framför mej bestående av barn, föräldrar och skidlärare och alla skulle upp. Helst samtidigt. Någon trillade, någon började gråta, någon var försvunnen, någon pratade ett språk jag inte kunde ett ord på och Appe Älg bjöd på snygga dansmoves. Mycket spännande och man behöver inte oroa sej för att frysa. Andra omgången skidskoleavslutning fick Adam ta hand om, mitt huvud behövde vila.

Idag har det varit slappkväll. Så himla skönt. Tyckte jag kunde få det efter alldeles för många kilometer i längdspåret igår. En pizza från Carins och lite choklad satt fint.
Nu tror jag det är läggdags på Lilla Blåkulla.

Over and out.

2 kommentarer

Ingo

29 Jan 2011 22:15

Gillar att Richard smugit sig in där bakom också, :)

Lindasp :)

30 Jan 2011 17:10

Stackars våra små pärlor. De har det inte lätt alltid alltså. Undrar hur jag ska komma ut ifrån Blåkullaparkeringen imorgon... Tur att de har varandra och tur att jag har dig!

Kommentera

Publiceras ej