Det finns veckor, och så finns det vecka 9...

0kommentarer

Vecka 7: Danskvecka. Massor med folk. Ingen kan åka lift. Lämna liften i 3 sekunder och det ligger en hög med grötande människor på påstiget. Flaxande stavar. Flygande byglar. Springande små barn under vändhjulet. Underbart.

Vecka 8: Den fina delen av vårt avlånga land har sportlov. Om möjligt ännu mer folk. Kö från Förberget bort till Vargen och fållor hjälper nada. Tack och lov förstår jag nu vad folket säger. Eller ja, förstår är nog milt sagt. Jag känner mej som hemma. Det kom en familj från Nättraby och pratade med mej. Det värmer på något konstigt sätt. Och det värmer ännu mer när alla faktiskt ska grilla korv på sportlovet. Ibland saknar jag lilla Blekinge och att höra den fina dialekten överallt. Då slipper man ju bli söndermobbad för den... ;-)

Vecka 9: Jag var ledig idag. Drog täcket över huvudet och gömde mej. Hoppades att det skulle vara vecka 10 när jag sparkade undan täcket. Det var det inte. Det är vecka 9 i 6 dagar till. Himla oflyt. Och nu är det slut på ledigheten. Hej och hå... nu blir det till att brottas med ännu mer folk. Dessutom folk som tycker att stå sist i kön inte är för dom.

Godnatt. Eller nåt.

Kommentera

Publiceras ej