Veckorapport

0kommentarer

Följande har hänt:

* Har hälsat på Ludde och hans sommarstuga utanför Saxemara. Där blev det en springrunda med inslag av skogsröjning då stigen helt plötsligt behagade gå upp i rök. Därefter blev det bad och mat med Luddes familj. Dumma svenskar som vi är satte vi oss ute i trädgården för att äta. Men så kom klassikern. Alla får springa med bord, stolar och mat upp under tak när regnet börjar falla. Som om det inte räckte med regn så började det även åska och blixtra lite för mycket och nu fick även Ludde vara med om ett åsk-läger. Stackarn. Åkslägret övergick i ett youtube-läger som var betydligt trevligare.

*Kajsa har flyttat till Luleå. LULEÅ!!! Det är bara 140 mil dit från Karlskrona. Du kunde inte flyttat lite längre bort tror du kära lillasyster. Nej just det, då hade du hamnat i Finland och där fattar dom ingenting. Och har ingen pizzasallad. Men lycka till med pluggandet och allt. Vi ses till jul.

* Sprang ett testlopp på 6 km med Team Blekinge. Trodde jag skulle dö från start till mål. Jag överlevde.

* Igår flyttade jag och pappa ner en hel del grejer till mitt rum i Lund. Vi kånkade och bar för glatta livet och allt gick bra. Förutom att lägenheten innehåller en aningens smal spiraltrappa. Helt plötsligt gick det inte så bra och herr garderob fick åka med hem till Nättraby igen. Lite mer bärande blev det och efter en lång dag sjunker jag ihop här hemma, har ont typ överallt och kläcker ur mej: Man är ju inte 20 längre.
Fick en mycket ond blick av pappa....

* Har haft söndagsmys med Ida på Jämjö nu ikväll. Det var ett söndagsmys med inslag av äppelpaj och jaccuzibad. Jo jag tackar jag. Nu är det godnatt. Imorgon börjar sista veckan hemma i staun. Sista veckan på jobbet. Bjuder på en av Idas och mina favoritlåtar. Det är i alla fall världens bästa godnattvisa.


Kommentera

Publiceras ej