Das Tjog

0kommentarer

Det är lite av sommarens mys-orienterings-helg. Allt på en härligt svensk lagom nivå, klubbkompisar man inte visste att man hade dyker upp och en bana 2,5km har aldrig varit längre.
Tjoget är underbart. Varje år.

Årets Tjoget-helg började med ett besök på Kosta outlet, det råkade ju ligga mycket lämpligt nära. Efter att ha inhandlat diverse saker jag säkert inte behöver (joooodå!) så hamnade jag till slut i Skruvby.

Helgen bjöd sen på allt man kan begära av Tjoget. Fint väder, tältning med Markus som har blivit tradition, klubbsamling i gräset på kvällen, dom klassiska toaletterna där man absolut inte vill tappa nånting i och en antydan av vätskebrist på flera håll. För varmt var det, äckligt varmt... Självaste ambulansen fick tyvärr göra ett besök, på grund av vätskebrist gissar jag.
Jag överlevde min långa sträcka på 2,5 km utan större problem dock. Det bästa är ändå att jag slog Olle B med 17 sekunder. Helt klart värt att fira.
ROK´s lag kämpade tappert med värmen och skadade fötter och bara vänta. Vi kommer igen nästa år.

Får säga grattis till OK Orion. Ett stort grattis till och med. Att växla först på alla 20 sträckor, att leda från start till mål är mäkta imponerande. Bara till att lyfta på hatten.

För övrigt gick inga solstolar sönder. Och för övrigt igen så åt jag inga pannkakor för det går inte utan Karna.

Snor lite bilder från www.tjoget.nu 


Ingen rusning på upploppet här direkt...



Segralaget OK Orion. Jisses vad det ska grillas på Jämjö.

Kommentera

Publiceras ej