Let the sun shine in

1kommentarer

Vill först och främst tacka Lena för den exelplariska uppdateringen. Om jag över huvudtaget har några läsare kvar så hej och välkomna, nu är jag tillbaka. Vet inte ritkigt vad jag ska börja. Kanske där Lena slutade.
Ja hon åkte alltså hem. Det gjorde även pappa, Kajsa och Mia. Hur tänkte ni där? Och vart tog helgen vägen? För min del hade ni väldigt gärna fått stanna betydligt längre.

Men ja, vi har rusat in i april och därmed också aprilväder. Häromdagen 11 plus och strålande solsken, igår snöstorm och idag plaskblött. Här får man alla varianter.
Precis som alla andra månader så har ju april en första dag. Då bör man inte tro på allt man ser och hör... Det var det dock vissa gäster som gjorde och jag tackar ödmjukast för att ni förgyllde min eftermiddag med att valla skidorna. Hoppas det blev bra glid ;-)




Appropå bra glid, idag var det tvärtom. Trots nyvallade skidor så var det stopp i backen, totalt tvärstopp om jag ska vara ärlig. Kämpade mej bort till Sadelliften där det blev fika och skitsnack med Tommy en stund. Därefter tillbaka till kära Förberget där jag följade med Fredrik och hans skidskolebarn ett par vändor i Björnlandet. Kände att det var en lagom nivå idag med tanke på mysvädret.
Avslutade min fantastiska skiddag med att träffa på veckans charmtroll, Greta 5 år. Vi har blivit lite av bästisar i veckan när hon har åkt hos mej i liften. Så jag frågade helt enkelt Gretas föräldrar om jag fick kidnappa deras dotter en stund och så blev det ett par åk till i Björnlandet och älgbanan. Fick en stor kram innan jag och mina dyblöta kläder traskade hem.

Har precis fått lite lunch i magen. Eller fått och fått, fick minsann laga den själv. Vi har kommit till det stadiet nu här på Lilla Blåkulla att vi måste börja äta upp all mat vi faktiskt har i kylen och frysen. Det är ju inte jättelång tid kvar. Känns som om det kan bli ganska så spännande maträtter när man lever i tron vi-tager-vad-vi-haver. Annars kastar vi, nej inte vi förresten. Kylskåpet kastar ut mat den inte tycker om. Eller kanske mer tycker att det är lite överfullt. Först kom en burk gräddfil, därefter en mango och till sist en halv portion tacos. Det gäller att vara beredd när man öppnar kylen.

Och så är det dags för Linda att bli frisk. TYP NU!!! Och komma tillbaka till oss. Hur sjutton tror du att vi ska hinna tömma barskåpet när du inte ens är här? Och våra pucko-middagar är inte samma sak utan dej.

Och så var vi där igen, säsongen är snart slut. Vare sej vi vill eller inte. Och det är klart att vi inte vill. "Jag-ska-snart-åka-hem-ångesten" ligger som en tät dimma över hela Åredalen... Vi kom ju nyss hit. Det kan omöjligt ha gått nästan ett halvår. Eller? Aja, nu skiter vi i det och njuter av tiden som kvar. Jag älskar livet här.


Hårda dagar på jobbet...

Vill egentligen inte nämna det här ämnet i ännu ett inlägg men jag tror jag måste. Bilar. Inte min grej. Under helgen som Lena och familjen var här så lyckades jag köra av vägen två gånger och få bilen bortbogserad en gång. Heja heja. Nu har oljelampan börjat bråka med mej och dessutom går det bara att svänga åt vänster. Typ. Tror det kan vara dags för en liten (eller kanske megastor) service när jag kommer hem med bilen. Om vi nu kommer hem...

Efter förra årets tjäderincident är jag lite halvt opepp på att springa själv. När det sen stog i tidningen att en tjäder far runt och retar folk och bilar, på exakt samma ställe där vi hade våret kära möte så var det totalt nej. Men då är det tur att det finns fler idioter som vill springa i snö och slask. Allt bli lite trevligare om man är fler.
Och snart är dags för nästa pass. Ska gå och dra på mej springkläderna och sätta kurs mot Vålådalen där benen ska få kämpa idag.

Simma lugnt!!

1 kommentarer

Lindasp

11 Apr 2011 00:51

OCH JAG ÄR TILLBAKA! Kjempegöy! :D

Kommentera

Publiceras ej