Hejdå. Igen...

0kommentarer

Jag kan det där med att sluta på jobb. Framför allt på samma jobb. Nu låter det här som om jag lyckas få sparken lite för ofta men det är inte riktigt så illa som det låter. 

Som ni alla vet är det på Kustbevakningen jag spenderar mina somrar. Och nu var tyvärr sommaren slut för den här gången. Förra fredagen var det då alltså avtackning. För fjärde gången. Jag är lite imponerad att dom orkar gå igenom det här gång på gång, med samma människa. =)
Men ni är underbara. Fick världens finaste blommor och massa fina presenter som av någon anledning lockade fram gapskratt hos alla andra. Men vadå? Nu kan jag sitta där i vinter i underställ, pynta mitt rum med lite ballonger, pynta mej själv med en sjal, krypa upp med en bra (?) bok i mörkret och mysa med en liten läslampa. Och samtidigt hålla koll på mina nycklar. Herregud, ni hör ju själva, vilken succe. =) Fast jag måste säg att jag gillade inslagningen bäst. 

Så nu är jag arbetslös. Har semester. Är mellan två jobb. 

Och vet ni vad? Så här får man inte säg men fy bubblan vad skönt det är. 
Jag hinner så mycket om dagarna. Jag behöver inte kliva upp i ottan. Jag kan träna när det passar. 

Går nu och väntar på ett besked från kära Åre. Hoppas hoppas. 


Simma lugnt!

Kommentera

Publiceras ej