Här har du ditt liv

1kommentarer

I lördags var det resningen med stort R här hemma i huset. Vinden skulle gås igenom, kvadratcentimeter för kvadratcentimeter. Och tro mej, här finns några kvadratcentimeter. Vi nöjer oss nämligen inte med en vind utan har två stycken. Med andra ord dubbelt så mycket skit.
Upp i ottan och full fart hela dagen. Rensa, slänga, minnas, skratta, nysa, kånka och bära, packa, packa om, få ångest och ont i ryggen. Vilken dag.
Men att vi rensade. Två överfulla släpkärror till Bubbetorps sopstation. Vi känner oss rätt nöjda.

Vad slängde vi då? Typ allt. Men bland annat gamla leksaker, kläder ingen människa någonsin kommer ta på sej, 3 ton väskor, prydnadssaker till förbannelse, fula lampor och framför allt galet mycket böcker. Helt sjukt vad böcker det fanns på den här vinden. Jag och Kajsa lyckades bygga ett berg när vi rensade och på så sätt blockera in oss själva på vinden. Spännande.


Kajsa och delar av vårt bokberg. Pannlampa är även ett måste när man rensar vinden...


Ja, det tar emot att slänga vissa saker. Det är så mycket minnen i allt. Man kommer ihåg böckerna mamma och pappa läste för oss, man kommer ihåg leksakerna som alla hade så fina namn och man minns kläderna som nu tyvärr såg ut mer som trasor. Men man kan inte spara allt, hur gärna man än vill. Och nu efteråt känns det rätt bra. Och vad mycket plats det blev på vinden. Nu kan vi börja fylla den med ny skit.

Tur att jag fick avsluta dagen med en cykeltur med Ola och Erik. Precis vad jag behövde efter en dag på vinden. Tack.

Adjö!!

1 kommentarer

Emma

29 Sep 2010 14:37

Hej hopp!! mm jag jobbar på spanskan ehla tiden men nu börja jag iaf kunna prata lite med folk (iaf säga hej o mitt namn, ålder o hur är det:P) så de e kul! Tänk att man kan bli så motiverad till att plugga lite!Japp härlig känsla när allt känns så bra=) haha bra ja kan peppa någon;) å duktig du är, distans själv i höstmörkret ska man va stolt över, jag ha ju iaf sol här! kanske de som gör att man håller sig frisk;) brukar kika in i din blogg med för att se vad du hittar på, gud va kul med åre igen!! Vi hörs snart igen! Massa kramar Emma

Kommentera

Publiceras ej