Gör vad du vill, bara du är tyst.

0kommentarer

Det finns helger. Och så finns det helger. Den här veckan innehöll på något outgrundligt sätt två helger. En helt fantastisk helg med mina älsklingar i Uppsala. Och den andra helgen här hemma i Karlskrona, inte fullt lika fantastisk.

Vi börjar i Uppsala. I måndags satte jag och Lena satte kurs norrut för att hälsa på Karna. Åka tåg är smidigt men det hade varit ännu bättre om dom inte glömt våran vagn. Både Lena och jag kollar på våra biljetter, konstaterar att vi ska sitta i vagn 2. Vad bra, då vet vi. In kommer tåget... Först vagn 1. Sen VAGN 3!!!!!  Och sen var det slut på tåget. Öööh jaha. Vi lyckas iaf hitta två platser mitt emot världens käraste par. Dom hade inte ens behövt 2 platser för dom satt på varandra. Och dom hade förlovat sej, och dom skulle vara med i en brölloppstidning, och dom var så lyckligt. Kul för dom. Verkligen. Men måste dom vara så kära på tåget.

Efter att ha haft ganska roligt åt dessa två herrar på tåget kom vi äntligen fram till Uppsala. När SJ för en gång skull var i tid så var inte Karna det. ;-)  Men det gjorde inget. Med världens megapackning (vad hade vi oss egentligen?) gav vi oss ut på helgens första cachingrunda. Karna anslöt, vi hittade cachen och traskade hem.

Kvällen sen ja. Vet inte riktigt vad vi ska säga om den. Vi började med middag och Karnas kompis Ludde fick den stora äran (??) att vara med. Helt förskräckt satt han knäpptyst och lyssnade på den ena sjuka historien efter den andra som vi hade att bjuda på. Efter ett tag tror jag att han hade fattat vilken nivå vi befann oss på (strax nedanför fotknölarna) och att påstå att någon var knäpptyst resten av kvällen är som att påstå att Sverigedemokraterna är förståndiga och vettiga människor. 

Hemma i Luddes gigantiska våning blev det sen förfest och vi hade lite svårt att bestämma oss för om vi skulle sitta i salongen, köket, biblioteket eller vardagsrummet. Eller varför inte på toa med skjutdörrar? Eller Narnia? Efter några halvskumma blåa drinkar och fina danser hittade vi en get i garderoben och sen blev det utgång. En måndag!! Nej men alltså det var inte jättelång kö att komma in....
Vi fick lyssna på Bailando (är det en före, under eller efter-låt?), besöka dubbeltoaletten och dricka något äckligt innan vi begav oss hemåt med en något avundsjuk taxichaffis.
En sjuk måndagsfest går till historien...  =)



Tisdag. Bakis. Det går inte ihop alls men tyvärr var det sant. Dessutom så ösregnade det. HEEEELA dagen. Tror ni att vi höll oss inomhus för det? Nej. Efter lite lunch på någon nation gav vi oss ut på vad som kan vara tidernas sämsta cachingrunda. Vi letade och letade och letade... Och lyckades hitta en. Pinsamt.
Vi åkte hem och värmde oss säkert en hel kvart innan det var dags att ge sej ut igen. Denna gång för orienteringsträning med OK Linné. I hällande regn är jag ganska nöjd med min insats i skogen. Det var svårt, fint, jättekul och megablött. Hoppas innerligt att jag badade för sista gången för i år för varmt  var det inte i det där kärret...
Dusch och bastu satt som en smäck sen. Guuud så härligt. Och kvällen kunde inte ha blivit bättre. Mys med stort M. Hemmagjord pizza, ett godisberg och Johan Glans och vårt älskade Glee för hela slanten. Även Ludde vågade närvara ytterligare en kväll. Vi fick dock lova att förvana en vecka innan vi dyker upp nästa gång...=)

Så blev det dags att åka hem. Vill inte vill inte vill inte. Varför går alltid tiden så fort när vi ses. Vi lyckades hitta två cacher till, varav den sista på perrongen tre minuter innan tåget gick. Kramkalas i höstrusket innan vi ännu en gång kunde konstatera att dom glömt vagn 2 där vi skulle sitta. 
TACK för att ni finns!!  Jag hoppas vi ses snart igen. Fast nej just det. Vi måte planera våra besök ett halvår i förväg. Heja.

Det var en helg. Jo det var helg. Sen att den råkade infalla måndag-onsdag, det är ju inte vårat fel.


Den andra helgen, den som snart är slut, har inte varit lika trevlig. För med mej hem från Uppsala fick jag en förkylning. Så med feber, ont i halsen och en täppt näsa har jag tyckt väldigt synd om mej själv i helgen. Och som om det inte räckte med detta så skulle Högskoleprovet skrivas igår.
Det gick bra. Riktigt bra faktiskt. FÖRUTOM DOM DÄR JÄKLA 40 TOTALT OBEGRIPLIGA ORDEN!!!!! Tappade liiiiiite för många poäng där. Aja, höjde mej några snäpp jämfört med förra gången iaf så jag får väl vara nöjd. Nu vill jag bara bli frisk med, sen är jag riktigt nöjd.

Adjöss och tack för fisken!

Kommentera

Publiceras ej