Äntligen hemma

0kommentarer

Martin Timell kan slänga sej i väggen för här kommer jag. Vilken vecka, jag har verkligen överträffat mej själv. Har bland annat oljat möbler, burit undan trädgårdsmöbler, spacklat, slipat, målat, lagat köksfläkten, lyckats hitta ett fint bord och stolar till vårt vardagsrum till exemplariskt pris på blocket och köpt en ventilkåpspackning till min bil. Ni hör ju... =)
Den där ventilkåpspackning kunde dock ha blivit något helt annat. Är det något jag verkligen inte kan ett smack om så är det bilar och deras tillbehör. Så där stövlar jag in på Mekonomen, fram till kassan och säger "Hej, jag ska ha en ventilkåpspackning" (för det har pappa skrivit på en lapp åt mej). "Japp, vad har du för bil?" frågar killen i kassan. Öööööh, en röd? Nehe, det räckte inte. Registreringsnummer då. Efter att ha tänkt så det rök ur öronen så kom jag på det. Killen sprang iväg och hämtade något. Jag sa tack, betalade och gick. Kom på mej själv på vägen hem att den där killen kunde ha gett mej precis vad som helst, och jag skulle ändå ha sagt tack, betalat och gått därifrån. Pappa såg dock lite impad ut när jag visade vad jag hade köpt. Jag tar det som ett gott tecken.

Nu ska jag gå och laga tvättmaskinen som bråkar med oss. Japp. Jag.

Over and out.

Kommentera

Publiceras ej