Midsommar 2010 - Var fan är Göran?

3kommentarer

Ja det kan man verkligen undra. Som vi letade. Men icke. Fast dagen då vi hittar honom, då blir vi rika...


Vi spolar tillbaka lite. Torsdag och Lövmarknad, vad annars. Dagen då alla Karlskroniter ska trängas på stan, svettas, svära över barnvagnar, köpa 14 par strumpor, tappa bort folk och springa på gamla bekantskaper. Underbar dag helt enkelt och man bryter inte traditioner hur som helst. Lövmarknaden kommer alltid att vara Lövmarknaden.


Efter detta spektakel och flera rondeller med gräs dök min kära vän Lena upp. Och redan här började letandet. Fast inte efter Göran utan små, väl gömda plastlådor i olika storlekar. Lena har med andra ord dragit in mej i GeoCaching-träsket. Men oj så kul det är. Sakta men säkert kämpar jag på. Iaf så blev det en sväng i Nättraby där vi lyckades hitta två och hälsa på Moses.


 
Letar för fullt efter min första cache och Lena umgås med Moses.


Senare anlände även Karna och efter att Lena skrämt halvt ihjäl henne så åkte vi hem där det blev äkta Lena-Karna-Suss-afton innan vi dog i varsin säng.


Fredag och fullt upp. Mat hit, stolar dit, bord överallt, grillar, grillkols-krig, plankor och ballonger, några regnstänk och en halv midsommarstång.

Appropå dom där regnstänken ja. Här hade vi gjort i ordning bord och stolar så fint i trädgården när det helt plötsligt kom något blött från himlen. I halv panik sprang vi upp med allt på verandan. Men tro inte att det blev mer regn (vilket jag är väldigt glad för). Själva grejen är bara den att vi inte orkade bära ner allt på gräsmattan igen utan det fick stå kvar på verandan. Så där satt vi så mysigt och trängdes allihopa sen.

För vi blev allt några stycken och det var hur trevligt som helst. Jag har verkligen världen bästa vänner. Markus lyckades laga Midsommarstången med silvertejp och några gamla golvlister och jisses vilken ståtlig midsommarstång det blev. Kanske några graders lutning men vad gör väl det. Och vi bjöd nog även grannarna på ett gott skratt när vi kom där med en skottkärra och skulle försöka hitta lite grönt i skogen.


 



Kvällen flöt på med grillning, fina sånger, massa trams, diverse intressanta diskussioner, mycket fina lekar, dans kring den lutande stången, försök till kubb i mörker, gräsmatte-häng, en och annan nubbe, tårar, skratt och skålande långt in på småtimmarna. Jag och Linda är ju lite av experter på just biten skråla. Om nu någon missade det.
Framåt halv 5 var det läggdags. Vissa tältade, vissa sov en stund på gräset och Olof sov under hallmattan.


       
De båda lagen "Lag Göran på vinden" och "Lag gräs i rondellen" kämpar på i diverse lekar.


Lördag förmiddag och huvudvärken låg tät över Nättraby. Köket, verandan och Ola var spårlöst försvunna. Köket och verandan fick jag hjälp att städa fram och Ola dök upp ett par timmar senare.

Att fira Midsommar med (nästan) bara orienterare har sin charm. Strax innan lunch-tid drog några grabbar på sej träningskläderna och gav sej ut. Jag tvivlar på att detta inträffade på flertalet ställen. På midsommardagen!!
Eftermiddagen spenderades i soffan. En film kanske ni tror? Nej, vi tittade på gps-trackingen från en orienteringstävling. LIVE (wooow)!! Och det var fruktansvärt avkopplande och mysigt att sitta och titta på små prickar i olika färger som rörde sej över kartan.

Midsommarfirandet avslutades med en massbeställning på Nättraby Pizzeria. Pizzabagaren undrade om vi hade haft fest när vi stövlade in, 4 tjejer och hämtade 15 pizzor. Svar ja.




TACK för en kalashelg mina vänner!! 

Lena och Karna var kvar till söndag och när även dom hade övergett mej började operation storstädning. Efter ett par timmars valsandes med dammsugaren såg man inte ett spår av midsommar.



Till sist en liten lektion i hur man skrämmer livet ur pappsen som befinner sej på andra sidan ekvatorn:

Pappa: Hur hade ni det där hemma på Midsommar, var det trevligt?
Susanne: Jo det var kanonkul. Men du pappa, vad har vi för hemförsäkring?

Slut på lektionen.
Datorn överlevde tyvärr inte midsommar men tack och lov för drulle-försäkringar.



PS: Jag letar fortfarande, men var fan är Göran?

3 kommentarer

Lena

06 Jul 2010 23:12

Så ni hade Drulle?? Jag saaaa juh det!!! Det har alla föräldrar (och jag som har Emil att ta hand om ;)..).. Så nice! Livet är ingenting utan en drulleförsäkring ;)... Tycker om när du uppdaterar, dock så är det så sällan att jag numera nästan glömmer bort att läsa den ;)

Jennifer

07 Jul 2010 09:58

tack susanne!

Magnus H

11 Jul 2010 19:30

Välkommen till geocaching-träsket! Du hittade några fina gömmor idag ser jag :-)

Kommentera

Publiceras ej