Liftvärd it is

0kommentarer

Nu är vi färdigutbildade. Sägs det. Teori i dagarna två med mycket repetition från förra året. Och helt ärligt så behövdes det. Mycket nytt folk att försöka lära sej namnen på också och det går väl sådär.
Idag var det utbildning ute som gällde. Hur gjorde man nu när man flyttade en medbringare? Hur lagar man den? Hur ropar man på radion? Många frågor fick svar, även i år.
Fast det här med flytt av medbringare. Jag förstår inte hur jag lyckas. Förra året gick det bara inte och jag fick byta lift för att jag var för klen. Kul. Nej. I år är jag för kort. Helt underbart. Fast det löser sej förhoppningsvis inom en snar framtid. Nej jag tror inte att jag kommer växa en halvmeter den närmsta veckan men det borde komma väldigt mycket mer snö och då hamnar man automatiskt högre upp och närmare liftvajern. Så nu håller jag alla mina tummar för vädrets makter. Ge oss mer snö!!

Förvirrade gäster (och personal?) kommer det finnas gott om i vinter. Anledningen är lite nya liftar i området vi ska lära oss. Det andra är att vissa befintliga liftar tydligen ha bytt namn. Renen heter Mården och Förberget heter Järven. Alla skulle tydligen ha namn efter ett rovdjur...
Rovdjur ja, stora skräckinjagade rovdjur. Så vilken himla tur att jag ska jobba i liften som heter Nalle under vintern. Det måste vara det mest farliga rovdjuret någonsin. Hur tänkte dom där?  Aja, i Nalleliften hittar man mej, eller möjligtvis i Järven om Adam och Kurt-Åke är på det humöret. =)

Det blir en bra vinter det här tror jag. Träningspremiären i Åre är avklarad den också. Imorgon hoppas jag att vi får damma av skidorna och klara av den premiären också.

Over and out.

Kommentera

Publiceras ej