Susanne on tour

2kommentarer

Hemma igen efter att ha varit på vift i nästan två veckor. Det har varit intensivt, tufft, mycket resande men så förbaskat roligt!!

Började med att fara iväg till Danmark. Där pratar dom danska om någon undrar. Det är lite synd kan jag tycka. Men annars så var det fem kanondagar, trots att i stort sätt allt var på danska. Vi tappra svenskar fick hålla ihop och försöka stötta varandra när det grötades för mycket. Tror vi hade fattat det mesta iaf när vi åkte därifrån. Det var fem dagar med mycket information, övningar, problemlösningar, diskusioner (mer eller mindre livliga), gitarr-mys långt in på nätterna, total sömnbrist, mer rågbröd än vad någon människa vill äta (förutom Viktor då...) och så massa lekar. Vi kände oss som barn igen hela högen. Vi har haft barn-disco, uppvärmning för barn, dansat med skid-babianen, hoppat omkring som olika djur (inget slår Andreas känguru-skutt), dansat både fågeldansen, huvud-axlar-knä och tå och små grodorna.
Men framför allt så var det så härliga människor där så det gick ju inte att vara annat än glad, även när man väcktes 05:45 med skramlande grytlock.
Ett 20-tal svenskar och ett 50-tal danskar var vi på plats. Ni är supergoa allihopa.
Efter ett gigantiskt organiserat kram-kalas där alla skulle krama alla så begav vi oss svenskar hem mot Sverige igen. Lagom trötta blev det ett inte allt för roligt hejdå i Göteborg där vi skildes åt. Jag hoppas verkligen vi ses igen, oavsett hur det blir med jobben. Ni är toppen!!


Svenskarna på väg hem från Danmark.


Hem och packa upp, försöka sova ikapp sej lite, jobba några dagar och sen iväg igen. Efter 17 (!!!) timmar med buss och tåg var jag framme i Vemdalen. Hur fint som helst, även utan snö. Vintern är betydligt närmare där uppe jämfört med i Blekinge. Det var en helt annan luft man andades in, löven var mer gula än gröna och mössa och vantar var väldigt skönt. Om 4-5 veckor väntas det första snön. Sweet!   
En anställningsintervju stog på planeringen och sen hade jag kvalitetstid med mej själv. Jag kämpade mej upp på toppen och beundrade utsikten en stund. Det var helt klart värt den jobbiga promenaden uppför...

   




Efter en natt i Vemdalen drog jag vidare mot Åre. Jag hann med att utforska Östersund en halvdag innan jag satte mej på tåget mot Åre. Om Vemdalen var vackert så var Åre helt underbart. Jag har aldrig varit i Åre innan så jag var rätt stolt är jag utan problem hittade till lägenheten som Marcus så snällt ville låna ut till mej för natten. Det blev lite mat innan jag parkerade i soffan resten av kvällen. Att resa runt tar på krafterna.
Lördag-söndag var det sen rekryteringsdagar i Åre. Under lördagen var det 5-kamp, lite diskusions-övningar, intervju, god mat och inflyttning i en superfin lägenhet med 3 andra tjejer. Med varsitt rum och utsikt ut mot den glittrande Åre-sjön så klagade vi inte alltför mycket. Dagen avslutades med någon form av tipsrunda och middag på Hyddan. Söndagen var lite lugnare och vi passade på att åka upp på Åre-skutan med kabinen. Kallt och blåsigt var det där men helt klart värt ett besök.

Det trevligaste med helgen var nog ändå att träffa Lisa, en av dom rrrediga rrävarna som jag och Ida sprang på på Fiji i vintras. Ett mycket kärt återseende och vem vet, vi kanske bli kollegor till vintern. =)


   




Nu får det nog vara färdigrest på ett tag.  Jag har verkligen haft det jättebra och träffat massa härliga människor och jag hoppas att jag får träffa några av er igen.
Nu blir det väntas tider några dagar...

2 kommentarer

Karna

24 Sep 2009 14:40

Kära Suss! Fläng inte runt sådär hela tiden.. Du gör det ju till ett heltidsjobb för mig att hålla koll på var du har varit... =D



puss på suss

Suss

01 Oct 2009 10:53

Karna, jag vet knappt själv vad jag har varit så det är lungt.

Men nu ska jag hålla mej i Nättraby ett tag. Förutom när jag ska till 25-manna och Linköping förstås. =)

Kommentera

Publiceras ej