Mellan två jobb

0kommentarer

Jag säger som Fredrik Segermyr; Jag är mellan två jobb.

Det låter bättre än både ledig och arbetslös. =)
Fast å andra sidan så är det jäkligt gött att vara ledig nu. Jag får helt galet mycket gjort om dagarna. Tvättar, stryker, lagar mat, handlar, fixar med bilder på datorn, slappar, läser, spanar på stan, städar, planerar inför nästa år och hälsar på mormor. Nu ska jag bara bli frisk så det kan bli lite träning om dagarna också. Sen är jag helnöjd!  =)

Det var sista dagen på min kära Kustbevakning i fredags. Det har varit toppen att få jobba där i sommar, jag hoppas vi ses nästa sommar igen. Dagen till ära hade jag bakat kladdkaka och äppelcheesecake. Jag hittade ett nytt recept på det sistnämnda och mina arbetskamrater fick vara försökskaniner. Jag hoppas dom lever fortfarande. =)


Och så vintern ja. Min lilla turne gav resultat vilket var superroligt. Sen började det jobbiga; att bestämma sej.
Mycket tankar fram och tillbaka innan jag bestämde mej. Men nu är det bestämt.
Vintern 09/10 kommer att spenderas i ÅRE.   =)
Ser fram emot det nåt enormt, det ska bli superkul. Och att den rediga räven Lisa också fick jobb där gör ju inte saken sämre.


Så nu ska jag vara ledig i 2,5 månader. Nej förlåt, jag är mellan två jobb fram till mitten av december. Sen bär det av norrut till Åre.


Over and out.

Kommentera

Publiceras ej