Obladi Oblada Life Goes On

0kommentarer

Livet som "mellan två jobb" rullar på. Men hjälp vad man blir förslöad fort. Tyckte jag var så duktig den första veckan och fick massor gjort om dagarna. Det har gått över.
Jag vaknar, har totalt ingen aning om vad jag gör om dagarna men helt plötsligt är det läggdags. Så här kan jag inte hålla på. Måste nog försöka ta tag i mej själv lite bättre. Har iaf kommit så långt så jag har klockan på ringning varje morgon. Ett steg i rätt riktning...

Lite iaktagelser från mina spännande försvinnande dagar:

Jag var och tränade ikväll. Teknik-träning med klubben. Det är lite vågat att lägga en orienteringsträning den 13 oktober med start klockan 17:45. Varför kanske ni undrar? Jo det är så här att det blir mörkt ganska snabbt om kvällarna nu för tiden.
Jag tog min karta och gav mej iväg ut i skogen. De sista kontrollerna på banan var spännande. Kartan fick jag läsa när jag var ute på nåt öppet, berghäll eller liknande för i skogen gick det knappt. Som natt-orientering utan lampa. Vad gör vi inte för lite spänning i vardagen?  =)  Hittade tillbaka och nej, det hade inte hunnit bli bäckmörkt men i skogen var det skumt...


Förra veckan var jag ute och gjorde inte så mycket vettigt. Hamnade på Skopunkten här i Karlskrona. Hittade där ett par skor jag blev helt kär i och tänkte att ja, ett par skor till har ju ingen dött av. Tyvärr såg jag bara ett par och dessa var självklart i fel storlek. Så jag gick lite snällt och frågade expediten var i butiken de hade dessa skor. 
Expediten: Ja det är en liten rolig historia det där. Vi har ingen aning om varför vi har fått det där paret. De är inte med i vårt sortiment och det där paret måste ha kommit med av mistiag. Det låg i en låda med helt andra skor. Så tyvärr, det är det enda paret vi har och vi kommer inte att få in fler.

Typiskt. Men jaha, där sparade jag dom pengarna. =)



Over and out.

Kommentera

Publiceras ej