25-manna

2kommentarer

25-manna är alltid en trevlig helg. Så även i år.

Första morgonen med minusgrader för säsongen. Härligt. =)  Strålande solsken. Lera upp till knäna innan helgen var slut.

En halvskabbig skola hör till. Denna gång blev det gympasalen med diverse andra klubbar. Där sov jag gott på min noggrannt upp-pumpade luftmadrass. Till skillnad från vissa andra hade jag kämpat med egna krafter för att få luft i den luftmadrassen. Elpumpar är bara för mesar, och Tompa. =)


Här bodde vi. Mysigt värre. Och det är visst nån som står och kämpar med
en vanlig pump där i mitten...


Man ger sej ut i skogen. Ca 9000 människor närmare bestämt gav sej ut i skogen på lördagen och kämpade för sina lag. På söndagen kämpade alla för sin egen heder. Vid sista kontrollen fick alla besöka Olfars koja.


Jag sprang så fort så jag blev suddig på bild. Eller kanske inte...


Utedusch. Själva duschandet går ju bra för det är varmt och skönt vatten. Men innan och efter. Huttrande, stelfrusen och med leriga fötter står man där iklädd absolut ingenting på en åker och försöker ta på sej 14 lager kläder fortare än någon hinner säga Halden. Tack gode gud för superställ och raggsockar.


Utedusch. Lufttemp: ca 5 grader. Vattentemp: Ja det ryker iaf...




Halden vann. Oväntat?



En hemresa som bjöd på skratt, sång, spånande och ordkunskap. Jag lärde mej både Purrat och Petita. Men Pastrami är och förblir ett mysterium.

Tack Ronneby OK!


Klubben har det bra i solskenet på TC.

2 kommentarer

Sara

15 Oct 2009 22:46

Vad skönt att jag får orientering i lagom dos genom dig och din blogg Susanne! <3

jesus

04 Nov 2009 23:10

Pastrami är för ... ett pålägg?

Kommentera

Publiceras ej