Ljus i höstmörkret

2kommentarer

När jag slutade på mitt kära sommarjobb för ca 1,5 månad sen så tänke jag, 2,5 månader hemma, shit så uttråkad jag kommer bli.
Ack så fel man kan ha. För det första bara flyger tiden iväg. Bara en månad kvar till det bär av norrut. För det andra så har jag massor att göra så jag börjar nästan känna mej stressad. Stressad av att vara arbetslös och egentligen inte ha något vettigt att göra. Ja. Det här låter ju sjukt.
Vad är det jag gör då kan man undra?
Jag håller på med att göra en scrapbook från jorden-runt-resan. Eller nej, jag håller på att göra 2 stycken. Insåg ganska snabbt att jag aldrig skulle kunne välja ut bilder till bara en, så det får bli två. Att sitta med alla bilder, klippa och klistra, skriva små kommentarer och citat och bara minnas är underbart. Jag blir så glad i hela mej. MEN, det tar tid. Och jag måste bli klar med dom innan jag åker.

Lite utflykter blir det också runt i södra delen av vårt avlånga land. Förra veckan blev det ett besök på IKEA med pappsen. Den affären är spännande. Även om det bara står batterier och en fotoram på inköpslistan så räcker helt plötsligt inte kundvagnen till. Så slutade det även denna gång...


I fredags blev det en sväng till Lund med min lilla Sandra. Först ett stopp på Ekohallen där Sandra handlade massa saker till sin lägenhet, perfekt ju. Tyvärr hade dom ingen hatt att lägga på skohyllan. =) Vi fortsatte till Lund där Sandra kämpade sej igenom en tenta i statistik medan jag kämpade mej igenom stan och en kopp varm choklad. Riktigt mysig höstdag i Lund. Det blev ett besök i Sandras postbombaderade lägenhet innan vi styrde kosan mot Kallekrona igen. Nej just det, Biltema i Kristianstad också...herregud. Dom stängde 19:00. Vi var där 19:05. Sandra lyckas med sin underbara parkering utanför dörren blockera 3 parkeringsplatser och gången där bilarna ska köra men det tog vi ingen hänsyn till, det var kris. Hon slängde sej in, övertalade en vakt och vi kunde sen köra hem med en 26kilo tung motorställning.  =)
Vår bilresa med bildisco var annars väldigt spännande. Fartkameror, tröga bilar och diken väldigt nära...
Tack för trevlig dag vännen. =)


Sprang min sista orienteringstävling för säsongen i söndags. Nu får det vara färdigvimsat för i år. Hyltes 2-mil stog på programmet. 14 kilometer orientering i mossar och grönområden var jag inte tränad för men jag hade väldigt roligt ändå. Jag kämpade på och bommade inte allt för mycket, farten däremot fanns inte där den sista biten. Resultatmässigt var det verkligen ingen höjdare men jag bryr mej inte. Jag hade en superhärlig dag i Halland/Småland. =)
Dessvärre fanns det vissa som tydligen tyckte att det här var värt att nämna för allmänheten.



Det låter ju ganska bra det där enda tills man får reda på lite bakgrundsfakta. Som till exempel hur många som var med. Undrar ni hur många det var?  ÅTTA!!!  Verkligen värt att nämna i tidningen att jag kom sjua då....




Den här veckan har sen flytit på fint. Film- och tekväll på Annebo i måndags, mysigt värre. Fick även ett samtal från en redig räv vilket var väldigt skoj. Har ju inte hört den där härliga dialekten sen Fiji. =)

I tisdags bestämde sej kommunen för att stänga av vattnet hela dagen. Ååååh va roligt. Nej!  Så jag och mamma flydde fältet och hamnade först i stan. Där blev det ett besök på min kära Kustbevakningen.
Sen åkte vi till mormor och lagade mat och hängde en stund, hon hade ju vatten den lyckosten. =)


Onsdag - Söndag blir det Linköping. Återkommer om det. =)

Over and out.

2 kommentarer

Andreas L

30 Nov 2009 09:07

HAHAHAHA vilken underbar tidningsnotis!

Susanne

30 Nov 2009 22:50

Ja eller hur...hrm. Men hur är det man brukar säg, all publicitet är bra publicitet ;-)

Kommentera

Publiceras ej