Nere i högra hörnet

0kommentarer

Ja, just där bor jag. Nere i högra hörnet av vår avlånga land. Och just så heter filmen som jag och Ida var och såg ikväll. En film av vår vän Svilling och hans kamrater Anton och Patrik som alla 3 tillsammans har företaget Istudios. Det var en film om Blekinge och hur det är att vara ung i Blekinge. De hade följt 3 ungdomar i deras vardag. En tjej från Karlshamn som spelade i ett band, en kille från Sturkö som spelade cs på heltid och en bilgalen kille från Nävragöl. Inte för att jag är insatt i filmbranschen men jag tycker det var en mycket bra och välgjord film. Bilkillen från Nävragöl kläckte ur sej en och annan kommentar som fick alla att skratta gott. Heja Blekinge och TACK för en mycket trevlig premiär-visning.


Ja, vad händer annars i mitt liv? Det är baske mej inte mycket. Var och klippte mej igår. Det blev kanske lite väl kort på vissa ställen men men. Krulligt är bara förnamnet just nu. Jag blir inte av med min härliga förkylning, fortfarande huvudvärk och hosta. Katten har varit i slagsmål och fått en klo i ögat. Jag får förhoppningsvis börja jobba inom en snar framtid, nice. Eldningsförbudet i Blekinge är hävt så nu ska väl alla ut och elda upp majbrasorna som inte fick eldas på valborg. Jag fyller år imorgon.

Over and out.

Kommentera

Publiceras ej