Från Tjeckien till Olofström

0kommentarer

Det var ett tag sen jag hade tid att sätta mej och skriva ett par rader här. Det har varit fullt ös medvetslös den senaste tiden.

Först var det klubbresan till Tjeckien. En helt underbar resa. Träningarna var hur kul som helst. Terrängen i Tjeckien var himla spännande. Sandstensklippor lite överallt som skulle passeras både uppför och nedför. Svårt, tufft, svettigt men väldigt roligt. Sista dagen hann vi även med en utflykt där vi fick se otroliga vyer och så blev det en mysig båtfärd med. Det enda felet på Tjeckien var väl kanske maten. Verkligen ingen höjdare. Men annars, kalas. Jag hoppas på fler sånna här resor.

       


Sen hann jag hem, ett besök hos tandläkarn, en heldag på Karlsnäs, lite klubbträningar och ett konstaterande att min rullgardin gått sönder. Därefter tog jag mitt pick och pack och åkte till andra änden av detta fina landskap, Olofström närmare bestämt. Där skulle det sparkas ut studenter och titta på balen. Jag och Linda flyttade in i Rebeckas lägenhet och det var ju tur inte hon bodde där för hon hade aldrig fått plats. =)  Det blev sen några riktigt trevliga dagar med kyrkan, utspark, hesa studenter, kära återseenden, allmänt Borgen-häng, romantisk middag för 5, nattligt trams i lekparken och så balen. Ååååh så fina dom var. Jag blir så glad...=)



Igår sen blev det turne genom Blekinge. Jag, Josse, Pontus, Niklas och Rasmus satte nytt rekord. 5 studentkalas på en dag. Vi var inte direkt hungriga på kvällen...
Tack alla för dessa trevliga dagar. Det finns inte mycket som slår ett gäng härliga orienterare.
En gång en OL-Teamare, alltid en OL-Teamare.

Kommentera

Publiceras ej