Dumburken

0kommentarer

Det är märkligt hur den där apparaten kan påverka oss (mej?) så mycket som den gör. Känslor och funderingar dyker upp av alla dess slag. Jag har aldrig tittat särskilt mycket på tv, har aldrig haft tid. Mitt kära OC gick före allt, en och annan film är ju trevligt och nån serie emellanåt. Men thats it. Tv-tittande har ökat en smula nu när jag för det mesta bara går hemma om dagarna men inte så där fasligt mycket. Men, det lilla som jag ser kan skapa känslor och funderingar så det räcker ändå. Som den här helgen till exempel. Här kommer helgens tv-redogörelser av och med mej sjäv.

Fredag. Humorgalan. För det första, borde man ens kalla det för humorgalan? Det känns lite fel men det kanske bara är jag som är fjollig. Gripande inslag, fin musk, världsföräldrar till höger och vänster. Ja ni vet. Och så humor, för visst fanns det sånt. Skrattade så tårarna rann när Robert Gustavsson var Tony Irving, det var det bästa på länge. Men så till min stora fråga; Vad har Per Gessle gjor för fel?  Nog för att han kanske är känd för att va lite snål och pengakåt men ursäkta, det här var väl i värsta laget. Även om det var väldigt roligt. =)  Om nu någon läser detta och vet vad han har gjort för dumt så snälla berätta det för mej. Och har han nu inte gjort nåt tycker jag att det drevs lite väl mycket med honom.

Lördag och programmet vi älskar att hata, Robinson. Ja jag lovar, jag ska sluta beklaga mej efter det här men jag måste bara en sista gång. Christian. Vad är det för fel på den människan? Tack gode tid att han inte är med i programmet längre. Hans så kallade tal i början var det mest ynkliga och patetiska jag hört. Bara för att han helt plötsligt insåg att dom hade spräckt hans lilla grabb-pakt och han insåg att han skulle bli utröstad så ger han upp. Fegare människa får man ju leta efter, han kan ju inte ens stå för vad han har gjort. Och så bjuder han på några tårar också. Av vilken anledning? Att jag skulle tycka synd om honom? Jag ville spy på hela tv:n. 
Tur att Lena och jag kunde avreagera oss lite på varandra efter det där...=)

Sådär nu ska jag sluta. Inga fler tv-inlägg på ett tag.
Annars har det varit en trevlig helg. En lugn valborg med Ida, Kajsa, Jesper, Twilight och blåbärspaj. Fredag och grillpremiär med familjen. Att allting kan bli så mycket godare bara man grillar det. Lördag och en sväng på stan där jag lördagade mej i största allmänhet. Har ni aldrig hört uttrycket "lördagar sej" innan? Det hade inte jag heller innan igår. Träffade min vän Svilling på stan igår då han berättade att det var just detta han gjorde, och jag insåg att jag gjorde samma sak. Lördagar sej = går på stan, handlar lite kanske, fikar, träffar trevliga människor.   Söndag och loppis i Brunnsparken med mamma. Vi fick lite sålt och Ida kom på besök. Mycket trevlig helg.


Over and out!

Kommentera

Publiceras ej