Vattentätt

2kommentarer

Förra helgen var det Tjoget. Det var fint väder när jag åkte dit. Det var fint väder när jag åkte hem. Däremellan var det mindre bra.
Tävlingen gick i år, som så många andra år, på Kosta flygfält. Efter en sväng på Kosta outlet kom jag dit på lördagseftermiddagen. Slängde upp mitt tält i gräset längs flygrakan och såg hur dom svarta molnen kom närmare och närmare. Begav mej till TC och hejade på löpare till höger och vänster. Jag skulle egentligen haft en sträcka på lördagen. Jag är sååååå glad att jag fick en sträcka på söndagsmorgonen istället.  Lagom till starten började det regna och vid sträcka 3 så släckte nån en lampa utomhus och himlen öppnade sej. Det var en av dom värsta regnskurar jag varit med om. Det kom 35mm på bara några minuter. Det flöt på landningsbanan och vi kunde inte prata med varandra där vi satt i vindskyddet för det smattrade för högtljutt. Åskade gjorde det också så det räckte och blev över. Avstängd speaker, avstängd dusch och strömavbrott var resultatet av det. Herregud. Tycker verkligen synd om dom som sprang i detta.

Lördagens sträckor avklarades och Ronneby var i ledningen, heja heja!!!  =)  En liten klubbkväll i regnet, lite sightseeing längs flygrakan innan det var dags att krypa till sängs i tältet. Jag var lite orolig att det skulle vara en insjö i mitt tält efter allt regnande men icke. En liten bäck däremot men men, lite vatten har ingen dött av.
Lyckades nog sova en hel halvtimme innan det var dags att gå upp vid halv 5. Inte varje söndag man äter frukost halv 5 mitt på en landningsbana. =)  Tack och lov hade det slutat regna och jag hade en rätt behaglig tur genom skogen när jag gav mej ut på min 15:e sträcka. Loppet var väl ingen större höjdare men jag hade roligt ändå.


Det var en fin helg. Jag fick träffa massa av mina underbara vänner, Tjoget är alltid lite av årets höjdpunkt och det hör lite till att det ska regna.

Ronnebys första-lag slutade 9, bra kämpat. Mitt lag kom på en hedrande 45 plats.


Lagom trött kom jag hem och skulle ta hand om allt det blöta, suck. Det är det mindre roliga. Tältet fick hänga på tork en dag innan det hamnade i vardagsrummet. Där har det nu befunnit sej nästan en vecka. Men nu är det färdigtältat inomhus.


Over and out.



TC innan regnet kom




En liten skur över TC

2 kommentarer

Marita

24 Jul 2009 07:19

På den gamla goda tiden, när jag var med och sprang Tjoget, så var det alltid fint väder vill jag minnas (men det var ju väldigt längesedan...fniss).

Kram kram

Susanne

02 Aug 2009 11:34

Haha. Det var ju synd det inte höll i sej. Fast det är mycket mer spännande så här, tälta i ösregn, mysigt. =)

Kommentera

Publiceras ej