Våga Vägra Vifta

1kommentarer

I tisdags skulle det viftas med Kustbevakningsflaggor för glatta livet. Vid Amerika-kajen i Göteborg stog ett glatt gäng med kustbevakare, anhöriga och diverse annat pack. För efter mycket om och men skulle nu äntligen Kustbevakningen nya båt KBV 001 komma hem till Sverige efter att ha byggts i Rumänien.

Och tänka sej, till slut kom den inglassandes till kajen. Det var ingen dåligt bygge det där. 81 meter lång och 16 meter bred. Jag kände hur jag backade helt omedvetet ju närmare kajen den kom. Efter mycket viftande, fotande och filmande av diverse tv-kanaler så fick vi gå om bord. Jisses, jag förstår inte hur besättning inte går vilse där. Den var gigantisk både utanpå och inuti. Häftigt var det iaf och jag är glad att jag fick följa med till Göteborg. Nästa år kommer dom två andra båtarna i serien, 002 och 003, hem till Sverige. 002 till Gotland och 003 till Karlskrona. Var i hela fridens namn ska den stora båten få plats i Karlskrona? Jaja, det är ju inte mitt problem.



Ingrid, Karin och Eva viftar på. Eller inte Eva för hon hade taktiken Våga Vägra Vifta. Mest
eftersom det var så hög töntfaktor på det. Men till slut fick även hon ge med sej.




Jag och Maria väntar och viftar




Så kom hon äntligen hem

1 kommentarer

Marita

24 Jul 2009 07:13

Heja Eva!!!

Kommentera

Publiceras ej