Uggla och IKEA

0kommentarer

Så var det söndag-kväll igen. Jag förstår inte vart mina helger tar vägen...  Har hunnit med en hel del trevligheter denna helgen dock.
I fredags hade Kajsa fest här hemma. Jag la mej inte i allt för mycket. Hennes kompisar är inte normala nånstans. Det lät som om dom hade trevligt iaf och jag lyckades somna till tonerna av musik, allsång och allmänt liv.

I lördags var jag riktigt duktig. Fixade och donade lite här hemma innan jag sprang till mamma jobb. Jo jag sprang dit. Det ni =)  Sen kom problemen. På lördagar jobbar ingen i receptionen på hennes jobb och jag hade ingen mobil med mej. Så hur skulle jag komma in? Jo, vi hade kommit överens om att jag skulle ställa mej utanför fönstrena vid hennes byggnad och helt enkelt vinka. Oj vad bra det gick. INTE. Efter att ha stått i 20 min och hoppat och viftat som en galning så var det någon som skickade ut ett mejl på Telenor; "Det står nån och hoppar utanför fönstret, är det nån som känner till nåt om detta?"  Pinsamt.
Efter mycket om och men fick alltså mamma syn på mej och jag blev insläppt och kunde ta mej en dusch. Jag ber verkligen om ursäkt till alla som såg mej stå där och hoppa. Jag är inte fullt så sinnessjuk som det verkar.

Hämtade bilen hos mamma och sen blev det en sväng i stan innan jag åkte hem och lagade mat.
Kvällen spenderade jag och mamma i Karlshamn och på Ugglas Revy. Fy fasen vad bra det var. Skrattade och sjöng som aldrig förr. Magnus Uggla är för härlig och Per Andersson är helt klockren. Pers framträdande som Mikael Wiehe var det bästa på länge. Annika Andersson är inte så dum hon heller. =) 
En mycket trevlig kväll där jag även träffade Rebecka en sväng. Jag hoppas du dyker upp på sjätte. 
































Idag stog på IKEA på planeringen. Jag, pappa och Lasse for till Kalmar och bilen fylldes utan problem. IKEA är alltid skoj och idag lyckades jag nästan komma ut utan att ha handlat något. Nästan....


Ska passa på att säga ett STORT GRATTIS till alla duktiga svenska löpare på JVM i Italien. Det har blivit flera medaljer under veckan och det är superskoj att följa er på nätet. Även om jag kanske hejade mest på Max. =)

Over and out.

Kommentera

Publiceras ej