Nattamacka.

3kommentarer

Ida har flyttat till Linköping. Jennifer har flyttat till Norrköping. Sandra flyttar snart till Lund.
Hur i herrans namn tror ni att jag ska klara mej här hemma utan er?  Vaa, börja plugga och ta tag i mitt liv? Nej vet ni vad...Inte än. Först ska det levas loppan ett tag till. =)

Lite resume av den senaste tiden kommer här.

Förra helgen var en mycket trevlig helg. Det blev ett väldigt spontant träningsläger i Oskarshamn. Det hela bestämdes torsdag kväll. På lördag morgon åkte vi. Jag, Sarah, Togge, Elias och Ingela. Två pass i Oskarshamn på lördagen och ett pass i Målilla på söndagen hann vi med innan vi dog på stranden i Oskarshamn på söndags-eftermiddagen. Fler sånna här spontana träningsläger efterfrågas. Kul träningar, trevligt sällskap och en gigantisk idrottshall för oss själva med balkong som var vår bästa vän i kvälls-solen.

     


Veckan rullade på sen. Jobb, träningar och på tok för lite sömn. Jag måste verkligen skärpa mej. Den där berömda food-coman infinner sej alltid efter lunch på jobbet. Tror varenda dag att jag ska somna på tangentbordet. Tack och lov har det inte hänt än. På onsdagen blev det ett besök pa Jämjö hos Ida. Nu har hon rymt till Linköping som sagt... Vi hade en lugn och trevlig kväll med bland annat äppelpaj och våra fina filmer från resan. Ibland undrar man vad det är för fel på oss... och vad det är för fel på musiken på Nya Zeeland.


I fredags smet jag från jobbet lite tidigare. Gjorde ett supersnabbt minibesök på Sailet som inte var så där jättemycket att hurra för. Var är alla båtar?  Öltält kan jag titta på nån annan gång.
Aja, hem och äta och sen iväg. Jag och mamma satte kurs mot huvudstaden. Vi är djupt imponerade av oss själva, inte en enda felkörning på hela vägen till vårt lyxhotell i Haninge. Där blev det supergod mat innan vi somnade i vårt sedvanliga rum. Lördag och iväg till Farsta för lite glass och shopping. Inte för att jag har pengar till sånt men ändå... Och så skulle vi ju självklart hämta våra tröjor inför kvällens drabbning.

Här skulle det kutas runt Midnattsloppet 2009. Det är en väldigt trevlig löpartävling mitt på söder i Stockholm där 1 mil ska springas mitt i natten. Det hade varit fint väder hela dagen men självklart började det regna när vi åkte in till stan på kvällen. Och tro inte att det slutade. Tvärtom. Lagom till start vid 22:30 öste det ner. Tack och lov märker jag inget så länge jag springer, men när jag går i mål, då blir det kallt....huuu.



Loppet då. Jo jag är rätt nöjd. Hade varit ännu mer nöjd om jag inte hade behövt springa slalom dom 3 första kilometerna bara för att ta mej förbi folk. Det är så jädra tjockt med folk i början så man kommer ju knappt fram. Men men, så var det 21000 som skulle starta också. Det roliga med Midnattsloppet är att istället för nummerlapp så får alla en t-shirt man ska springa i. I år var denna tröja grön. Jättegrön. Så det ser rätt häftigt ut när det är ett grönt hav av människor som kommer springande där i natten.

Dyblöt fick det bli ett ombyte på mitt stan, man tager vad man haver när det inte finns omklädningsrum... Sen blev det lite mat på en jättemysig restaurang med vår trogna fanclub Annelie, Ulla-Lena och Uffe, innan vi alla åkte hem till Haninge igen och somnade utan problem. Jag och Annelie får ta vår Galenskapar-kväll en annan gång. =)

På söndagen blev det en sväng på IKEA, det tog betydligt längre tid än vi trodde. Och vi skulle inte ha nåt. Det kostade 500:- =) 
Några timmar senare styrde vi bilen söderut igen. Tack för en finfin helg.


Ny vecka och full fart på jobbet igen. Eva och flera andra är tillbaka från semestern och det uppskattas. Det blir lite mer livat och det är trevligare att ha Eva än bara ett tomt skrivborg mittemot. Jag har saknat hennes skratt. =) 
Fast nu ska jag inte sitta där ändå. För jag ska vara Anette. Och Anette ska vara Karin. Undra vem som är sej själv på jobbet egentligen?

Imorgon blir det västkusten.
Godnatt

3 kommentarer

Sara

20 Aug 2009 20:28

De där med att ta tag i sitt liv är överskattat - tror jag. Har ju inte gjort de än... :p

Susanne

21 Aug 2009 22:31

Ja precis Sara, det kan vi göra en annan gång. Det fanns så mycket annat roligt att sysselsätta sej med. =)

Anna panna

27 Aug 2009 23:09

vi fick orange tröjor :o

jag blev retad alla för att jag hade röda shorts också.. välplanerat :)

jag har masssssssssssor med nollnings frågor att ta reda på, så när vi ses så har jag massor att fråga om oloftström och allt vad det heter. :)

Kommentera

Publiceras ej