Det finns en regel...

0kommentarer

Hemkommen efter en kalashelg i Lund. I fredags packade Ida och jag in oss i bilen som hon så mycket omsorgsfullt hade tvättat med diskborste och gav oss iväg söderut. Ärligt talat är nog det här den första roadtripen vi har gjort som inte innehöll felkörningar/fel på bilen. Jag är mycket stolt över oss. Efter ett hysteriskt skrattanfall när vi försökte översätta Kings of Leon´s låt Sex on fire så kom vi fram till Josef där även Jonte och Adolf väntade. Adolf var en grön ballong som var kopplad på Josefs balkong och roade sej med att skrämma grannarna.
Jag och Ida åkte sen och hämtade Sandra och sen for vi hem till Linda. Vilken kväll det blev sen. =) Bästa på länge. Ni är helt underbara tjejer. Efter att ha skrämt iväg Ola och hans kompisar fortsatte vi kvällen med Så Ska Det Låta, hallonpaj och så mycket babbel att hälften hade räckt. Eller nej, det var alldeles lagom. Tack för bästa myskvällen på länge tjejer. Det får vi göra om.
Efter lite felkörningar hittade vi sen tillbaka till Josef där vi på något vis skulle få plats att sova allihopa. Det gick hur bra som helst. =)  Lördag och vi började med lite fil och billig müsli innan vi gav oss ut. Lördagen var en fin dag. Strålande solsken och trevligt sällskap. Vi började med en sväng på stan innan vi parkerade i stadsparken. Ååh så gött det var att bara ligga där och mysa i solen.
Så blev det kväll och partydags. Efter att jag fått i mej lite mat piggnade jag till och sen börajde det... Den ena reglen efter den andra dök upp och den ena dummare än den andra.
Tjejer får inte välja musik
Om man beställer pizza måste tjejerna äta upp resterna oavsett hur äckligt det ser ut.
Tjejer måste diska kl 18:55
Om vi vill att Susanne ska dansa på taket så ska hon göra det.
Här var ett litet axplock av kvällens regler. Kan med glädje meddela att jag bröt mot allihopa. Tur man har så normala vänner... Förstår fortfarande inte hur jag överlevde 3 år på gymnasiet med Jonte och Josef. Deras livsuppgift var då och är fortfarande att mobba sönder mej. =)  Jag förstår inte vad jag har gjort för fel...
Det blev lite förfest och sen tog vi en liten nätt promenad på över 1 timme(!!!), innehållande ett välbehövligt toabesök, till andra sidan stan och festen. Guud vad folk. Roligt att träffa på ett och annat bekant ansikte iaf. Under kvällen hade vi sen fullt upp med att inte tappa bort varandra. sjunga När vi gräver guld i USA 14 gånger och leka med en glittrig tre-udd. Ida kastade tyvärr in handduken så jag fick umgås med männen resten av kvällen. Blev lite smått trött på alla regler till slut (tack Mange för att du är på min sida =) ) så jag tog en liten promenad med Markus, Lill-Patte och Ola. Dom mobbas inte lika mycket, inte på samma sätt iaf...=)
Sen blev det taxi hem för hela gänget (tack gode gud att vi slapp gå) och efter ett och annat mysko samtalsämne somnade vi nog alla ganska gott.
Det blev en halvseg söndagsförmiddag med lite städning innan jag och Ida packade in oss själva och Simon och Jakob i blen och åkte hem.  Har trots vissa medlemmar i sällskapet haft en kalastrevlig helg. =) Tack Tack Tack!!!!


Kommentera

Publiceras ej