Vad är det här för IKEA-släkt?

0kommentarer

Sicken underbar söndag. Orkan och ösregn på tvären. Då händer sånt man bara längtar efter. Presseningen på taket på stugan lyfter. Grattis. Hela familjen får fara ut i mysvädret och försöka rädda det ivägblåsande åbäket. Tre fick hålla i med alla sina krafter medans pappa fick spika fast den.
Mikas kommentar till det hela - Jag ser bara "Man ska ha husvagn..." framför mej.
Det var lite så. =)  Aja, regnkläderna vill ju också komma ut lite ibland.

Dagen fortsatte med lite pysslande vid symaskinen, jag tycker sånt är roligt. Sen hade vi även det stora familjemästerskapet i TP. Det blev en förkrossande (?) seger för min del, trots att jag vägrades barnfrågorna. Men får man frågar enligt följande så är det inte jättesvårt.

En fisk har detta namn trots att den varken jamar eller klöser.
- Kan det vara kattfisk kanske?

Vad heter musikalen där 26 ABBA-låtar är med och som handlar om en ensamstående mamma.
- Mamma Mia, here we go again...  Ge den här frågan till mej var ganska dumt tyckte övriga famlijen.

Myssöndagen avslutades med kalas hos Petra och Björn på Pantarholmen. Det blir alltid så god mat där. Och så har dom en visp som går på el men ingen elvisp.
På kalaset hette nästan alla De Bourg. De Bourg är en släkt som tycker om att gå på IKEA. Eller ja, nästan alla...
Tack för trevlig kväll.


Måndag. Jobb igen. Sista veckan nu och det med blandade känslor. Tur att jag får titulera mej omvärldsbevakare när jag är ute och reser. Haha.
Vi fick spana in nya planet 502 på Kallinge idag. Herregud vad mycket knappar och spakar. Tur man inte ska bli pilot...


Tack för idag. Slut för idag..

Kommentera

Publiceras ej