25-manna, bland lera och pizza i buskarna

1kommentarer

Årets 25-manna blev en mycket lerig tillställning. Men kul. =)  Och lite lera har ju ingen dött av...

Uppresan var väl som uppresor med klubben brukar vara. Matstopp på Brahehus, vi får räkna om alla minst 3 gånger innan ví vågar åka, x antal felkörningar (en hel buss med orienterare, grattis) och så dessa filmer.
Nu blev det Alvin och gänget. Då var jag tvungen att lämna min plats längst bak och flytta fram för att se denna mysiga film. Vem gillar lixom inte en film om animerade talande ekorrar?  =)
Väl framme på förläggningen i Sollentuna var det bara till att knö in sej i klassrum, pumpa upp sin luftmadrass och gå och lägga sej. Jag sov himla gott där i mitt och Annas hörn i klassrummet och vaknade ganska pigg. Ända tills jag tittade ut genom fönstret. Regn regn regn. Men men, det finns inget dålig väder, bara dålig inställning.
Efter ett givande frukostmöte med Tim, Markus och Anna åkte vi till tävlingen. Sträcka 6 i andra-laget fick jag. Är lagom nöjd med min insats. Kom ikapp Kajsa iaf, sen bommade jag och det hela slutade med att jag och en lika förvirrad gubbe fick leta efter den lilla mossen tillsammans. Heja oss.
Som sagt, det regnade lite till och från hela dagen. Och en åker där flera 1000 människor knallar omkring hela dagen är inte jättefin framåt eftermiddagen. Klaffs klaffs klaffs... lera upp till knäna.  Tror allt jag hade med mej har fått någon form av lerdekoration på sej.
En dusch i detta underbara väder på en lerig åker kändes inte jättelockande. Framför allt inte när det gick rykten om en kall dusch. Efter att ha blivit jätteförvånade (hrm) över att Halden vann så åkte jag och Kajsa till simhallen som låg precis brevid vår förläggning och duschade. Mmmm så skönt. Det var helt klart värt 12.50:-. =)

Det är ganska komiskt hur ett orienteringslopp på ca 5km kan få människor helt utslagna. En efter en dog dom på varsin luftmadrass tillbaka på förläggningen. Det såg inte helt fel ut. Men nehe, sånt hade vi inte tid med. Nu var det partydags. Jag, Ida, Linn och Leo hade fixning på heltid på förläggning. Det såg ganska roligt ut när jag och Ida ställde oss framför spegeln och bägge hade jeans och svart-vitrandiga träjor. Det här var inte planerat.
Ett krav på vår outfit sen var färgglada strumpbyxor i röd/rosa/lila nyans. =)
Efter en total makeover från skabbiga orienteringskläder till partykläder for vi iväg till Gärdet och förfest hemma hos Kristinas kompisar Malin och Anders. Det är alltid lite jobbigt med massa nya människor innan man lärt sej namnen. Tur vi körde en så fin presentation:

Hej jag heter Anders och jag gillar apor.
Hej jag heter Peter och jag gillar pojkar.


Haha. En trevlig förfest med nya och gamla bekantskaper. Karna var där och vi hade inte likadana käder kvällen till ära. Det var planerat. Så hamnade vi till slut vid Slussen och kvällens partaj. Jonte och Josef envisades med att ringa. Hade jag hört lite mer än varannat ord hade jag gärna pratat med er. Jag lovar.
Vi svängde loss halva natten sen till förvånansvärt bra musik. Vissa bjöd på en show på scenen, både med öppen och stängd gylf. =) 



Vid halv 3 tackade vi för oss och åkte hem. Var väl tillbaka och i säng på förläggning vid 4 halvm 5. Försökte smyga in för att inte väcka Anna och resten i klassrummet, det gick väl kanske sådär.
Vi 06:00 var det bara till att upp och hoppa igen. Pigg var odet. NOT!!! Slängde ihop mina grejer och tvingade i mej lite frukost. Stog dock över gröten denna dag. Den såg verkligen ut som nåt katten släpat in. Ja förlåt, men den gjorde det.

Trallade sen omkring på tävlingen hela dagen. Orkade inte springa själv men jag tycker jag var himla bra som hejaklack.  Efter ett tag var alla Rokare färdig sprugna, med eller utan seriösa jaktstarter. =)  Vi packade in all lera i bussen och begav oss hemåt. Vi var ju tvungna att köra halv 2, annars skulle vi bara komma till ÖB. =) Brukar aldrig kunna sova på bussar men helt plötsligt var vi på Brahehus. Det kände skönt. Åt, sov en stund till och sen var vi hemma i Ronneby.  Vad som hände med finnen i sopsäcken är det ingen som vet....=)

Tack för trevlig helg!

1 kommentarer

Karna

14 Oct 2008 21:54

Låter ju som om jag missade lite sen när jag gått från festen.. =) men ska jag vara ärlig så var jag i lite dålig party-form =P Ha så kul på färden förresten, saknar er redan!

Kommentera

Publiceras ej